Onterven

broeremanneke
Topic Starter

Onterven

#1 , 21 mar 2008 11:46

Geachte,
Mijn ouders zijn gescheiden en allebei hertrouwd, mijn vader is verhuisd naar belgie en in dit huwelijk zijn geen andere kinderen geboren. ik heb al jaren geen contact meer met mijn vader en heb via via vernomen dat hij mij onterfd heeft en als mijn vader en zijn vrouw overlijden de erfenis enkel naar mijn broer gaat.
is dit wettelijk toegestaan, kan de wet omzeild worden met bv een testament. kortom, ik wil weten wat wel en niet mogelijk is in dit geval.
Wie kan mij antwoord geven, bij voorbaat dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 21 mar 2008 17:18

Beste , uw vader kan U niet onterven. Ik begrijp dat hij twee kinderen heeft. U heeft dan minstens recht op 1/3van zijn nalatenschap , net als uw broer. Dat laatste part , ook een derde , daar kan hij vrij over beschikken en het vb. ook aan uw broer toekennen. Zelfs indien hij een ander dokument heeft opgemaakt , zal de verdeling zo zijn . U moet wel opletten dat U eventueel uw recht opeist , maar dat kan U pas als hij overleden is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”