Probleem met buur ivm parking

rose2002
Topic Starter

Probleem met buur ivm parking

#1 , 06 aug 2014 13:29

Hallo iedereen
Ik woon in een appartementsgebouw met 4 verdiepingen en woon op de 1st verdieping. Op de oprit is er plaats voor 2 wagens te parkeren. Toen ik het huurcontract in april 2011 had ondertekend informeerde de eigenares dat wie eerst is kan hier parkeren.
Een jaar geleden ben ik problemen beginnen krijgen met mijn onderbuur (gelijksvloers). Opeens beweerde zij dat enkel zij daar mag parkeren en niemand anders. wanneer we navraag hebben gedaan bij de eigenares zei ze ook dat het in de het contract staat van mijn onderbuur en dat ik en de andere huurders er niet meer mogen parkeren.
Nu is mijn vraag wat ik kan doen. Ik weet dat als het niet mijn contract staat en wel op haar contract, dan kan ik niet veel doen. Maar toch werd het mondeling gezegd tegen mij en stond ik daar ook 2 jaar zonder enige problemen. Zelfs de vorige huurder zijn wagen was er altijd geparkeerd. Probleem is hier ook dat de eigenares en de huurder van de gelijksvloers vrienden zijn van elkaar en de eigenares niet wil luisteren naar ons. Doordat ik een mondelinge overeenkomst had met de eigenares, blijf ik er toch parkeren. Ik woon in een drukke straat en vind niet altijd gemakkelijk een ander parkeerplaats. Ik heb in maart een oproeping tot verzoening gekregen. Ik was aanwezig maar de eigenares en de huurder van de gelijksvloers niet.
Nu heb weer een brief ontvangen voor een verzoening voor in September en kan niet aanwezig zijn (werk).
Mijn vraag is wat kan er gebeuren als ik niet ga?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 06 aug 2014 13:34

Enkel de eigenaar van die parkeerplaatsen heeft hierover iets te zeggen.
Wie is dat?
Aangezien er niets ivm die parkeerplaatsen in uw huurcontract staat hebt u geen poot om op te staan.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

KJ86

#3 , 06 aug 2014 13:57

Je geeft het antwoord zelf op deze vraag.
Het is redelijk simpel omdat je niet kan aantonen dat je de parkeerplaats mag gebruiken, zal jij u ergens anders moeten parkeren. Je had gebruiksgenot en nu ben je die kwijt, niets aan te doen.
Je kan wel altijd proberen de rest van de huurders mee te krijgen naar de verzoening en op die manier aantonen dat de parkeerplaatsen deel uitmaken van de gemene delen en dat die parkeerplaatsen door iedereen evenredig gebruikt mochten worden.

Reclame

sloeberken

#4 , 06 aug 2014 14:09

Als u niet naar de verzoening gaat (wat je niet verplicht bent) kan er geen verzoening zijn, en kan verhuurder u verbieden daar te parkeren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro

#5 , 06 aug 2014 14:30

De verhuurder kan slechts beslissen als hij eigenaar is van die parkeerplaatsen.
Daar is hier nog niets over vermeld.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 aug 2014 15:37

Wat zegt de basisakte over deze parkeerplaatsen? Zijn ze gemeenschappelijk of privatief, en toebehorende aan één of 2 kavels? Welke kavels? Betaal je mee voor het onderhoud ervan via de jaarlijkse afrekening? Indien je, heb je er evenveel recht op als de anderen.

Terug naar “Huren”