grote vergissingen van bank

caroline1234
Topic Starter

grote vergissingen van bank

#1 , 06 aug 2014 07:39

Mijn moeder is overleden op 5 decemner 2014.
Mijn vader leeft nog en ik heb 1 broer. Mijn zus is ook overleden en zij heeft 3 dochtrs.

De bank gaf mijn vader papieren met daarop de gegevens van hun bankrekeningen.
Nu heeft mijn pa die zelfs niet bekeken (want hij zat/zit in zak en as na het overlijden van mijn moeder. na 40 jaar huwelijk) en hij
gaf die aan de notaris. Nu bleek dat de bank zich had vergist en in plaats van te noteren dat er op een rekening 3100 euro stond hebben ze een 0 teveel
gezet en stond er dat ze 31.000 euro op die rekening hadden.
Deze vergissing komt dus uit na een tijd en dus moest alles weer herrekend worden.

Op 30 april is dan eindelijk alles berekend voor successie en erfdeel en werd alles naar de bank gebracht.
Eind juni moesten mijn vader en wij ( btoer, nichtjes en ik ) dan gaan tekenen naar de bank, dus zo n 7 maand na het overlijden.

Wij kregen voor ons erfdeel elk +/- 2300 euro. Het staat duidelijk zo op de papieren van de notaris die mijn pa binnen bracht in de bank.
Vorige week vrijdag krijgen wij allemaal ineens 6200 euro op onze rekening gestort Pa ging naar de bank om te vragen waar zijn centen waren en ze gaven toe dat
ze zich vergist hadden, dat ze direct een brief gingen schrijven naar de erfgenamen en dat ze voor alles in orde gingen maken. Tot vandaag heb ik nog geen brief ontvangen.

Gisteren bleek er ineens weer elk 680 euro gestort te zijn van pa zijn rekening op de onze.
Bij navraag door mijn vader in de bank gaven ze nu de indruk aan hem dat het zijn fout was omdat hij zou getekend hebben ervoor. Ze konden evenwel die papieren niet voorleggen.

Is dit een normale gang van zaken?
Dat ze zich éénmaal vergissen tot daar toe maar dit zijn toch 3 grote fouten?
Zolang deze zaak niet geregeld is blijft mijn vader zijn rekening ook geblokkeerd.
Mijn broer en ik storten natuurlijk dat geld terug maar mijn nichtjes zijn op reis en niet te bereiken, hopelijk hebben ze het niet al gespendeerd want zij hadden
geen flauw benul hoeveel ze krijgen en denken dus dat dit de juiste bedragen zijn.
Kunnen wij hiervoor klacht indienen of ben ik aan het overdrijven? Mijn pa is 80 jaar en heeft dit allemaal niet meer nodig, die mens doet geen oog meer dicht omdat hij bang is dat hij alles kwijt is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 06 aug 2014 12:26

Op basis van deze summiere uitleg kan niemand een degelijk antwoord geven. Elke bank heeft een klachtendienst/ombudsman. begin al met daar een relaas van de data en feiten naar te sturen, gestaafd met stukken. dat wordt quasi altijd grondig bekeken en als er diensten/mensen in de fout zijn gegaan wordt daar ook iets mee gedaan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

caroline1234
Topic Starter

#3 , 06 aug 2014 13:53

oké, zal alle stukken inscannen en de ombudsman van bewuste bank contacteren.
Bedankt

Reclame

Jef 007

#4 , 06 aug 2014 15:39

datum van overlijden klopt niet

caroline1234
Topic Starter

#5 , 06 aug 2014 16:59

ja inderdaad, is natuurlijk december 2013.

Terug naar “Bank & Beurs”