De melding is per email gebeurd, en er is ook een antwoord per email ontvangen.
De discussie gaat over vocht in de muren. Zowel in de woonkamer als in de slaapkamer.
Volgens de huisbaas is dit te wijten aan slecht verluchten.
Volgens mij is dat omdat er te weinig verluchtingsmogelijkheden voorzien zijn.
In de woonkamer betreft het onderaan afbrokkelende muren.
Hij haalt als één van de argumenten aan dat de was er wordt gedroogd.
Terwijl ik dat net tot een uiterst minimum beperk. Vanaf als het enigszins kan, wordt de was buiten gedroogd. Als het buiten echter -10° vriest, ligt dat moeilijker. Dat was drogen in de woonkamer niet ideal is, wil ik geloven, maar zoveel mensen doen het die geen vochtproblemen hebben. Dan zal er aan de verluchting toch ook wel iets schelen. (verluchtingsysteem werkt in geen enkele kamer met motortje, allemaal natuurlijk)
In de slaapkamer betreft het schimmel.
Hij haalt ook het argument van te weinig verluchten aan. De badkamer heeft geen venster, en geeft uit op de slaapkamer. Een motorische afzuiging is er niet. Na het douchen gaat het raam van de slaapkamer steeds wagenwijd open. Zelfe logica : in de winter is dat allemaal minder evident om ze heel lang te laten openstaan.
In de slaapkamer is er sprake van serieuze schimmel. Het vocht zat achter een kast. Ik denk wel dat de muur ondertussen is uitgedroogd, maar de schimmel is uiteraard nog steeds zichtbaar. Soms vraag ik me wel eens af, of dat gezond zou zijn om in te slapen... Als ze uitgedroogd is, zal dat wel meevallen vermoed ik...
Ik weet niet of iemand gelijklopende ervaringen heeft? Of misschien moet ik hiervoor eens een nieuwe topic aanmaken, want dit heeft nog weinig met de indexatie te maken