Beste,
Mijn echtgenote en ikzelf willen een huis van haar vader overkopen, natuurlijk met zo weinig mogelijk kosten en een zo laag mogelijk bedrag. Wij hebben een 10tal jaar in het huis gewoond en veel verbeteringen aangebracht. Nu is het volgende overeengekomen, mijn echtgenote met haar vader en haar broer.
Vader schenkt het huis aan zijn 2 kinderen - mijn echtgenote en haar broer maar houd het vruchtgebruik. Door middel van dezelfde akte verkoopt de broer direct zijn deel door aan mijn echtgenote. Gezien de situatie wensen we de officiële prijs natuurlijk zo laag mogelijk te houden. Gezien wij in het verleden al veel verbeteringen aan het huis hebben gedaan op eigen kosten is tevens besloten dat de broer zijn helft voor slechts 40% verkoopt. Eenvoudig sommetje - huis geschat door notaris op € 170.000 - schenking zal geschreven worden op 170.00 alle kosten in. Broer verkoopt zijn 1/2 door voor € 60.000.
ziet hier iemand een addertje onder het gras waarvoor wij ons dienen te behoeden?
Eventueel te lage schatting, te lage doorverkoop, bepaalde vermeldingen in overeenkomst?
met dank