bankbeslag/ openbare verkoop gebouw

Freda76
Topic Starter

Re: bankbeslag/ openbare verkoop gebouw

#16 , 08 aug 2014 09:46

KJ86 ik klop al bijna 2 jaar aan bij de verhuurder...Heb je een dag tijd?
Ik weet niet wat er mij nog allemaal boven het hoofd hangt. Initieel wou ik nog een paar jaar op mijn tanden bijten, maar constant gebukt gaan onder stress en een toenemend gevoel van onveiligheid en onzekerheid is niet meer leefbaar.
Ik heb een drukke job, als ik thuiskom wil ik me veilig en geborgen voelen en wil ik tot rust komen.
Dus ja...ik vind dat ik moet vertrekken.
De verhuurder werkt op geen enkel vlak mee, ik zie dus ook niet in dat hij op een minnelijke wijze de huur zal willen beëindigen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#17 , 08 aug 2014 10:07

Je kan best een verzoekschrift indienen bij het vredegerecht en verhuurder voor het volgende laten veroordelen:
Het contract ontbinden omdat de woning niet verhuurd mag worden. Ze voldoet niet aan de elementaire vereisten inzake veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid en de verhuurder heeft geen stedenbouwkundige vergunning voor het appartement te verhuren.
De bijhorende schadevergoeding bedraagt de verhuiskosten, het bedrag dat je elke maand teveel betaald hebt (als je niet veel huur betaald, kan je ook niet veel eisen uiteraard), schadevergoeding gelijk aan 6 maanden huur omdat het contract verbroken moet worden door nalatigheid van de verhuurder.
De waarborg terugstorten met bijhorende intresten.

Freda76
Topic Starter

#18 , 08 aug 2014 10:36

KJ86 mijn maandelijkse huur bedraagt 585 eur, dan is er nog 2 x 435 eur voor de studio's en 450 eur voor het dakappartement.
Is er een voorbeeld van verzoekschrift voorhanden?
Heeft het nog nut om alsnog een onderzoek door Wonen Vlaanderen te laten opstarten of is dit nu rijkelijk te laat?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 aug 2014 21:28

Hier bij nuttige documenten
https://rapidshare.com/files/274432412/ ... Ger_W_.doc" onclick="window.open(this.href);return false;

Freda76
Topic Starter

#20 , 09 aug 2014 18:45

Bedankt Franciscus!

Terug naar “Huren”