Beste forumbezoekers,
ik ben normaal nooit het type dat vragen zal stellen op een forum, maar in deze situatie heb ik echt wel even raad nodig.
Samen met mijn vriendin hebben wij 2j geleden een dochter gekregen, en werd ons appartementje stilaan te klein. Tijdens onze zoektocht naar iets groter met de nodige oppervlakte en een buitenruimte, hadden we al snel door dat er niets in onze prijsklasse was. Op het werk liet ik me dit klagend eens ontvallen. Een van mijn bazen had hier wel oor naar en stelde ons het volgende voor:
Hij heeft een redelijk groot huis gekocht bestaande uit 2 verdiepingen. De bovenste 2 waren reeds gerenoveerd en ingericht als appartement. De onderste 2 stonden voorlopig leeg, tot ze genoeg gespaard hadden. Die zouden ze aan ons willen verhuren voor een redelijke prijs, mede omdat het wat oud is. Het is een huis dat nog niet volledig opgesplitst is in 2 appartementen, dwz dat de traphal nog gemeenschappelijk is, en dat zij door onze keuken (direct van in de hal door de achterbouw) naar de wasplaats en tuin moeten (die ook gemeenschappelijk zijn). Uiteraard is het mijn baas, en is er wel een wederzijds vertrouwen.
Nu zijn we vorige maand voor 2 weken op reis geweest tijdens de gentse feesten, en op de 4e dag van de gentse feesten, komt mijn schoonmoeder tegen de middag binnen in onze living om even de planten water te geven, en wat op te halen (zij heeft onze sleutel en onze toestemming). Tot haar verbazing liggen er in onze leefruimte 3 mensen te slapen: 2 op een luchtmatras, en 1 in onze zetel, en eveneens onze kussens gebruiken. Mijn schoonmoeder heeft vervolgens de matras buitengesmeten op straat, en iedereen de deur uitgezet (gevolgd door een telefoon aan ons op reis).
Nu zijn wij ondertss terug, en hier absoluut niet mee gediend (ondertussen werk ik sinds kort ook niet meer op dat bureau, dus is het mijn ex baas, wat het gemakkelijker maakt) en willen wij hier gewoon weg. Wij hebben een 3-6-9 contract, met een mondelinge overeenkomst dat we er wss 3 jaar zouden blijven, en dan zelf iets kopen. We wonen hier nu sinds een jaar, dwz: 3 maanden op voorhand opzeg geven, en dan een vergoeding van 2 maanden. Maar uiteraard zijn wij niet van plan om hier iets voor te betalen.
Wat kan ik (best) doen?
mvg