Hallo!
In mijn huurcontract van 1 jaar staat het volgende vermeld:
De gemeenschappelijke kosten van het gebouw waarin het verhuurde goed zich zou bevinden, door de huurder verschuldigd ten belope van zijn evenredig deel, omvatten de kosten voor verbruik van water, gas, elektriciteit, verwarming, het loon en de kosten van de eventuele conciërges, de vergoeding van de syndicus (of de eventuele rentmeester, bij gebrek aan een syndicus), evenals alle kosten van onderhoud en kleine reparaties, met inbegrip van die welke betrekking hebben op de liften en de technische uitrustingen.
Een voorschot van 100 euro / maand werd reeds betaald bij de huur van het appartement en er werd in het contract overeengekomen dat er een jaarlijkse afrekening zou komen.
Nu heb ik vorige maand (juli 2014) een eerste afrekening gekregen voor de periode november 2012-juni 2013 van de verhuurder. Hierop zijn herstellingen terug te vinden aan de gemeenschappelijke delen van meer dan 500 euro. Ik vroeg me dus af of dit nog onder de noemer "kleine reparaties" thuishoort of tot welk bedrag deze kleine reparaties worden gerekend.
Alvast bedankt!