Beste,
wij baten een (modern) wassalon uit. Verleden jaar zijn er de volgende 2 pannes geweest:
- Een wasmachine gaf een foutmelding. Volgens de installateur was de motor stuk. We hebben hier een bestek ter herstelling van ongeveer 500€ van ontvangen dewelke wij hebben aanvaard.
- Een andere wasmachine was ook defect rond dezelfde tijd. Na telefonisch onderhoud met de installateur vertelde deze ons dat het een defecte deurknop betrefte en dat de herstelling ongeveer 100€, max. 200€ zou kosten.
Ivm. de eerste herstelling is men tot 4 keer moeten terugkomen, daar er telkens iets anders defect bleek (wasmachine onmiddelijk terug defect na herstelling). De totale factuur liep hier op tot 2.000€..
Ivm. de tweede herstelling was de oorzaak blijkbaar iets anders (defecte motor controller). Totale kost 1.000€ (zonder dat men ons hierover iets gezegd had en al zeker zonder dat we hierover ons akkoord hadden gegeven, we wisten dit pas wanneer we de factuur hadden ontvangen).
We hebben alle betreffende facturen op dat moment telefonisch, via mail, en per post geprotesteerd. Men blijft echter aanmaningen sturen en dreigen met gerechterlijke actie.
Kunnen we hier iets aan doen? En zoja, wat zijn de eventuele mogelijke stappen die we zouden kunnen ondernemen?
Alvast bedankt.