Akte nog niet geschreven maar bvba wil adres al aanpassen

Raad-nodig
Topic Starter

Akte nog niet geschreven maar bvba wil adres al aanpassen

#1 , 21 aug 2014 10:35

Ik heb een vraagje, mijn woning werd verkocht, compromis is in orde, akte en verhuis zal binnen enkele maanden plaatsvinden. Maar de koper vraagt me nu of hij het adres van de bvba nu op mijn woning al kan zetten, zijn bvba is nog in oprichting en anders moet hij binnen enkele maanden blijkbaar een statutenwijziging doorgeven.
Kan dit negatieve gevolgen hebben voor mij qua belastingen ofzo? Heb geen zin om achteraf voor verrassingen komen te staan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 21 aug 2014 10:39

Als de BVBA schulden heeft, komt men deze innen op het adres van vestiging. Bij u dus. Dus, neen, geen goed idee.

Raad-nodig
Topic Starter

#3 , 21 aug 2014 11:35

En als ze kunnen aantonen dat ze geen schulden hebben? Ze kopen tenslotte mijn huis en hebben reeds goedkeuring van de bank, veronderstel moesten ze schulden hebben ze ook geen hypotheek kunnen aangaan?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2014 11:41

Kan u je persoonlijk adres soms al niet op je nieuwe woonst plaatsen, en ten andere het is toch maar voor een 3 tal maanden, en een bvba in oprichting kan geen schulden hebben die ze tijdens hun bestaan reeds gemaakt hebben, enkel van leningen die nu pas aangegaan zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Turaki

#5 , 21 aug 2014 11:52

Kan u je persoonlijk adres soms al niet op je nieuwe woonst plaatsen
Sinds wanneer bestaat ons advies uit de wet overtreden? Dit is domiciliefraude...

Persoonlijk ben ik van mening dat de bijkomende last voor de koper hier iets is waar hij rekening mee had moeten houden bij het maken van zijn beslissing, en hij daar dan ook maar zelf voor moet instaan.

Daarnaast zal alle officiële post ook bij u toekomen, en kan het gebeuren dat er mensen die firma zoeken bij u terecht komen. De mogelijke overlast die u hiervan heeft, zou voor mij al te teveel zijn.

mava105

#6 , 21 aug 2014 12:30

Alles zal afhangen of het huis leeg staat of dat u er persoonlijk , of iemand anders er nog woont.
Staat het leeg, zou je een bezettingsvergoeding kunnen vragen voor die maanden (met duidelijk alles op papier)

denlowie

#7 , 21 aug 2014 12:37

Kan u je persoonlijk adres soms al niet op je nieuwe woonst plaatsen
Sinds wanneer bestaat ons advies uit de wet overtreden? Dit is domiciliefraude...

Dit zou zeker niet de bedoeling zijn om enige fraude te plegen, maar om enkele dagen of enkele weken het administratief gemakkelijk te maken.

En zoals mava schrijft staat het soms al niet leeg? en wonen de verkopers niet reeds op hun nieuw adres?.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#8 , 21 aug 2014 15:03

Totaal geen goed en onwettelijk idee. De uitleg van de koper klopt niet.

http://www.ikbenzelfstandige.be/onderne ... veranderen" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus

#9 , 23 aug 2014 13:29

Ook de politie controleert op adressen van firma's
Kan deze dus ook schrappen.

Trouwens een firma ' in opichting'... wie zegt dat het toch niet misloopt.
Is het maatschappelijk kapitaal volgestort? Of is het kapitaal al gebruikt voor de eerste aankopen? dan heeft de firmaal geen kapitaal en is dus al 'virtueel' failliet.

Persoonlijk zou ik het zeker niet toelaten wat als de koop uiteindelijk niet doorgaat en er al een firma zogezegd in zit?

Terug naar “Kopen”