partner verdwenen

sweetpea366
Topic Starter

partner verdwenen

#1 , 21 aug 2014 14:27

Ik zit in een moeilijke situatie.
augustus 2010 heb ik en mijn toenmalige vriend samen een huis gekocht. Belangrijk detail: mijn vriend is een Brit en woonde in Engeland.
We hebben dit twee jaar verbouwd en dan ben ik verhuisd naar de woning.
juli 2012 zijn we getrouwd. Hij heeft dan aanvraag gedaan om hier te mogen wonen, wat niet gemakkelijk was want hij bleef in Engeland werken.
september 2012 was zijn verlof gedaan en is hij terug naar Engeland vertrokken.
Uiteindelijk heeft hij het in november duidelijk gemaakt dat hij nooit meer naar België zou komen, hij weigerde dan ook nog te betalen voor ons huis.

In februari 2012 stond hij voor de deur met de boodschap dat hij toch naar hier wilde komen en we hebben geprobeerd de brokken te lijmen, maar dit is mislukt.
Hij is toen in die periode dat hij hier was naar een advocaat gestapt achter mijn rug.
Hij is dan naar Engeland vertrokken en nooit meer wedergekeerd.

Ik heb samen met mijn advocaat geprobeerd om een minnelijke schikking te treffen met zijn advocaat maar deze deed constant moeilijk. Het werd na een tijdje duidelijk dat ook zij meneer niet meer hoorde.
Uiteindelijk heb ik de scheiding dan maar aangevraagd (na 8 maanden trekken aan zijn advocaat) en deze is dan ook zo goed als rond ondertussen.
Ik weet niet waar mijn ex zit, ik weet dat hij verhuist is en dat zijn emailadres niet meer werkt.

Nu moet de verdeling van het huis nog komen.
Ik ben gisteren bij de notaris geweest en zij vertellen mij dat als ik met meneer geen akkoord kan maken dat de kans groot is dat mijn huis openbaar verkocht moet worden.
Ik kan proberen hem uit te kopen via de gerechtelijke stappen maar dat de rechter dit waarschijnlijk niet gaat uitspreken omdat meneer er niet is om gehoord te worden.

Ik kan moeilijk geloven dat ik hier aan het kortste eind ga trekken. Ik betaal al bijna 2 jaar alle kosten alleen.
Ik kan ook bewijzen dat hij amper zijn deel van de lening betaald heeft toen het nog wel goed ging.
Ik kan ook bewijzen dat het geld voor de verbouwingen uit mijn zak komt.

Nu komt het er op neer dat ik moet gaan slijmen bij mijn ex in de hoop dat hij met iets akkoord gaat en daar moeite voor wil doen.
(de laatste keer dat ik hem gehoord heb, heb ik een bod gedaan aan de telefoon, dat heeft hij aanvaard maar zijn advocaat heeft dit nooit willen ondertekenen. Dus er staat niets op papier. Zijn woorden waren: het is goed, dat de advocaat dat geld dan maar aanneemt om alles te regelen want ik moet er niets meer van weten)

Is er niets waar ik op kan bouwen omdat mijn ex verdwenen is?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding