volledig verven van appartement in huurcontract

Sarog
Topic Starter

volledig verven van appartement in huurcontract

#1 , 21 aug 2014 19:21

Ik heb een appartement op het oog dat ik zou willen huren. De verhuurder stuurde me het contract door waar o.a. in staat dat op het einde van de huur, ongeacht hoe en wanneer het contract wordt stopgezet, alle muren en plafonds opnieuw geschilderd moeten worden in de oorspronkelijk kleur. Indien die niet of onvolledig gebeurd, moet er een forfaitair bedrag betaald worden van 2500euro. Is dit gebruikelijk, lijkt me nogal overdreven? Wat als ik na een jaar, om welke reden dan ook, wil/moet vertrekken. Lijkt me buiten proportie om dan alle muren en plafonds te schilderen of dat bedrag te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2014 19:57

Binnen schilderwerken zijn normaal voor de verhuurder, tenzij huurschade. Maar als jij niet wil schilderen is verhuurder ook niet verplicht aan u te verhuren.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2014 22:12

Dergelijke bepaling in de huurovereenkomst is nietig. U kan de huurovereenkomst tekenen en de verhuurder kan de toepassing van deze bepaling niet eisen.

Reclame

sloeberken

#4 , 21 aug 2014 22:54

Je moet het pand bij einde huur terug geven zoals is beschreven in de PB, behalve sleet. Dus ook de kleur van muren en plafonds.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=44510" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”