Goeiedag allemaal,
Ik huur een kot in Gent. Hierbij is de huur een vast maandelijks tarief, en voor gas, water, electriciteit, internet, verzekering, etc. betaal ik €250 per jaar.
Er staat in het contract wel dat de maandelijke huur verhoogd indien men er samenwoond.
Ik heb een vriendin, die zelf een kot heeft, en daar ook effectief dus woont. Ze komt (hooguit) 3 keer per week bij me langs, en blijft dan elke keer slapen.
Hierbij moet er ook wel genoteerd worden dat ik een werknemer ben, en zij dus ongeveer van 19u30 tot 7u30 op mijn kot is indien ze langskomt.
Verder komt ze ook nog soms langs tijdens het weekend (gebeurt normaal gezien zelden, maar tijdens de vakantie kan dit wel meer zijn dan normaal. Het aantal visites per week blijft hooguit 3 maal).
Mijn kotbaas, na er een drama met geroep en dergelijke van te maken, beweerde dat zij bij mij woonde, en dat ik daarom meer huur moet betalen.
De reden hiertoe was dat zij soms bij mij doucht (voorlopig 4 keer in anderhalve maand daar te wonen).
Mijn vraag nu aan jullie: is het rechtvaardig dat ik extra zou moeten betalen, alhoewel zij helemaal niet bij mij woont?
Extra vraag: in welke toestand zou ik geen extra huur moeten betalen? Ik kan bijvoorbeeld ook 1 keer per week naar haar gaan.
Alvast ontzettend bedankt.
Met vriendelijke groeten,
rubenvd