Als toerist had ik hoegenaamd geen enkel bord gezien dat zou aanduiden dat er te betalen viel.
De buurt vervolgens afgespeurd en er stond blijkbaar een bordje 'zone betalend parkeren' op de hoek van een straat die ik eerder ingereden was. Dit had ik echt niet gezien. In de straten rond het terrein heb ik uiteindelijk 2 betaalautomaten gevonden (dichtste op 300m!). Deze waren absoluut niet zichtbaar van op het terrein waar ik stond.
Mijn vragen: waarop is een 'zone betalend parkeren' wettelijk van toepassing? Ik veronderstel dat die sowieso slaat op 'de openbare weg'. Maar is een terrein dat naast de weg ligt ook zomaar deel van die 'zone'? Het lijkt me sterk dat dit deel zou uitmaken van de openbare weg, of kan dat toch en hoe kan je dat weten? Moet zo'n terrein als het als parking bedoeld is niet apart en duidelijk als dusdanig aangeduid zijn?
Op het bewuste terrein is er namelijk geen enkel parkeer-verkeersbord aanwezig, noch een betaalautomaat. Er zijn ook geen aangeduide parkeervakken. Mijn vraag: kan dit dan wel beschouwd worden als een parking? Er bestaan daarvoor ongetwijfeld minimum verplichtingen qua identificatie?
Heb meerdere foto's vanuit alle hoeken van het terrein gemaakt om dit alles te kunnen bewijzen. Ik heb sterk de indruk dat hier (bewust) zo weinig mogelijk (of geen) signalisatie aangebracht is om maximaal boetes uit te schrijven... dat is ook een manier om de stadskas te spijzen natuurlijk. Tot nu toe halen mijn argumenten niks uit bij het privé-bedrijf dat de bekeuring uitschreef. Voor ik verder weiger te betalen moet ik best weten of ik 'recht' in m'n schoenen sta.
Alvast bedankt voor de reacties.