huurwaarborg

LukeP
Topic Starter

huurwaarborg

#1 , 01 sep 2014 17:41

Beste,
Ik ben onlangs verhuist uit mijn huurwoning, nu is er tijdens mijn huurperiode een pot op de werkblad gevallen en is er een deeltje afgebrokkeld (grote van een vingernagel) . De keuken is al minstens 8 jaar oud en de werkblad is relatief goedkoop materiaal en bestaat uit twee aparte werkbladen.

Ik snap volledig dat ik helemaal of deels van de herstellingen moet betalen. Maar de huisbazin heeft besloten dat herstellen niet mogelijk gaat zijn en heeft besloten om niet een, maar beide werkbladeren te vervangen omdat de werkblad dat gebruikt is al een tijd niet meer geproduceerd wordt.
Mijn vraag nu is, moet ik opdraaien voor de kostprijs van nieuwe werkbladeren en de werkuren ? Want volgens haar is dit wel ?
Mvg
Luke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 01 sep 2014 17:47

Neen, u moet enkel de minwaarde betalen, rekening houdend met de verwachte levensduur (snelle zoektocht levert mij 20 jaar op voor een kwalitatieve keuken). In dit geval lijkt mij de kost hiervan bijna verwaarloosbaar, maar zeker niet de kost voor het plaatsen van nieuwe bladen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2014 20:52

Voor een werkblad van het bekende Zweedse meubelmerk IK.., mag je maximaal 10 jaar tellen, en zeker niet meer. Heb er zelf al 2 moeten vervangen, en telkens na ongveer die jaren. Ook volgens de winkel zelf is dat de maximum ouderdom.
Dus in uw geval zou de vervangwaarde NUL (0) zijn, voor zover het van die kwaliteit is

Reclame

Terug naar “Huren”