voorlopig huurcontract

messelina
Topic Starter

voorlopig huurcontract

#1 , 02 sep 2014 10:29

hallo

Ik heb in Juni een voorlopig contract getekend voor een kot in genk maar ik heb mij bedacht en blijf in antwerpen studeren.
Dit was nog geen vast contract aangezien ik me nog niet in had ingeschreven op de hoge school.

Aangezien ik op vakantie was kon ik de huisbaas niet waarschuwen en heb hem een paar dagen geleden laten weten dat ik spijtig genoeg het kot niet neem. Maar nu wilt de huisbaas omdat hij andere mensen heeft moeten afwijzen een maand waarborg ter compensatie, heeft hij hier recht op?

Moet ik dit bedrag betalen?

hopelijk kunnen jullie me helpen

Met vriendelijke groeten
Messelina

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 02 sep 2014 10:57

Wat bedoel je met een voorlopig contract.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

messelina
Topic Starter

#3 , 02 sep 2014 11:11

een contract om het kot opzij te houden voor mij als het beschikbaar is en het was geen vast contract omdat ik zeker moest ingeschreven zijn op hoge school en dat heb ik nog niet gedaan

Reclame

artemis

#4 , 02 sep 2014 11:31

En wat zijn de opzegvoorwaarden volgens uw 'voorlopig contract'?
Aangezien ik op vakantie was kon ik de huisbaas niet waarschuwen
Is de dag van vandaag een vrij zwak excuus.

messelina
Topic Starter

#5 , 02 sep 2014 11:46

daar staat niks op van opzegvoorwaarden, en ja ik weet dat het een vrij zwak excuus is maar het is wel de waarheid

sloeberken

#6 , 02 sep 2014 11:56

Normaal is een voorlopig contract niet rechtsgeldig, hangt ook allemaal af wat erin staat.
De maand schadevergoeding kan enkel als het in het voorlopig contract vermeld staat, en dan moet het nog in de twee richtingen zijn.
Een voorlopig contract is meer een optie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”