#4 , 07 sep 2014 11:52
Er is niks geblokkeerd geweest van ons uit van bestendige opdrachten van ons uit . Maar ik zal het volledig verhaal in zen totaliteit eens vertellen .
In maart 2014 zijn en ik en mijn partner in onze bank instelling geweest , men partner is in brug pensioen gegaan , ik heb 1 jaar loopbaan onderbreking genomen
om dat dat zo beter uit kwam voor de werkgever waar we destijds voor werkten , daar moesten steeds voor uitbating van kantine een koppel zijn , dus ja mijn partner was weg
en ik probeer nu een zaakje op te starten . niet groot schalig maar als het werkt kan het goed draaien als je er met bezig bent .
nu mijn partner en ik hadden nog een lening lopen bij de bank , en zijn in maart naar de bank gegaan om eens erover te praten dat ze eventueel de lening kunnen herzien .
Dat w<as niet mogelijk zeiden ze op de bank , maar ze zei toen plots wel , via verscheidene omwegen de wet wel een beetje te kunnen omzeilen dat we wel een paar opties
hadden bv door niet te betalen een 2 maand , daarop antwoorden wij nee dat gaan we niet doen wil niet in de problemen komen .
Eenmaal thuis heb ik dat ook nog eens per mail geschreven naar de bank toe dat we alles gaan laten zoals het was en gewoon door gaan doen , dus geen oplossing .
Plots kregen we een telefoon van de bank in brussel hoofd kantoor in Mei , dat er geen geld meer kwam op onze rekeningen en dat ze geen bestendige opdrachten kunnen doorvoeren .
Wij zeiden dat dit niet kan , er waren zaken die wel werden betaald , en dan weer zaken niet , wij laten altijd alles doorgaan met een bestendigde opdracht zodat we zeker nooit
miserie zouden hebben ,
Aan de telefoon van de dienst kredieten kregen we onze huid vol gescholden dat hiet niet meer normaal is , ook haar eigen prive betrok ze erbij .
We hebben bewijs door gezonden de mail en bewijs dat er elke maand geld op kont paar duizend euro . , maar daar hadden ze in brussel geen oren naar .
Wij hadden iets fout gedaan en opdracht gegeven om alles stop te zetten in maart wat niet waar is , ik vroeg waar is dat papier want op de bank zelf moet je bij stopzetting van betalingen
toch wel een papier tekenen . En dat hebben ze niet , ik heb wel mijn bewijzen .
Volgens haar kwam er al drie maand geen geld op de rekening , ik had bewijzen van wel en heb ze dat ook toegezonden , dus drie maanden als je na gaat Mei , April Maaert dat is drie maanden , de maand maart dat we op de bank zijn geweest , ik zei dat de bank iets verkeerd heeft gedaan of dergelijke , ik zit niet aan pc in de bank he .
Wij kwamen dus in de problemen , met de betalingen , en de brieven vlogen rond men oren , van dat ze niet kunnen afhouden .
Nu paar dagen nadien hebben ze toch alles vrij gegeven . oef , want ik kon nergens meer aan , niet aan men eigen geld , niets en visa ben ik kwijt is ingetrokken .
Nu ik hou alles zeer goed bij via online banking , en zag weer na 1 betaling van alles wel door te gaan na dat geval dat ik hierboven vertelde , dat er weer verscheidene zaken
van bestendige opdrachten weer niet doorging . Toen ik contact met men bank opnam zeiden ze me , dat de wetten veranderd zijn en dat de bv , CM , en ABVV , zelf contact moeten opnemen met de bank om bestendigde opdracht door te voeren . De bank zei me ook als je natuurlijk geruime tijd in buitenland leeft zou je dat niet weten , ik zei pardon ?? ik woon in stekene , en dat kunne ze ook
zien waar ik geld afhaal ( als niet geblokeerd is ) .
Mijn partner die zit vaak in Spanje omdat hij daar een zaak opstart , dat is niet zomaar geklonken op 1/2/3 , in weekends zijn we meestal wel samen .
En dan nog das prive , en met loopbaan onderbreking mag mijn partner in buitenland vertoeven . en ik in de weekends , hoewel dat dit niet zo vaak is .
Ja we zagen dat er weer geen afhoudingen werden gedaan , we zeiden tegen bv , CM , en ABVV , dat ze dat zelf moesten doen volgens de bank dat dit allemaal was veranderd die wetten , en toen zeiden ze nee jullie moeten dat doen , zo ging het heen en weer .
De CM zei ons dat ze eens gingen onderzoeken , dat er iets niet klopte , nu is het via de CM uitgekomen dat we beiden zijn overleden volgens de bank .
Der komt geld binnen , er word geld afgehaald wat wij doen , maar we zijn wel overleden . Dat moet volgens een vriendin , die ook in de bank sector gewerkt heeft , iemand er persoonlijk in hebben gezet , is niet zo dat die fout er zomaar insluipt , daarvoor moet je overlijdens akte enz.. hebben , en dat is er niet wij leven , tot nu toe nog steeds zonder enige reactie .
Waar kunnen wij nu een klacht indienen hiervoor , en volgens mij is dat al aan de gang van in maart dat we zijn overleden want , sindsdien dat we in maart op de bank zijn geweest voor een gesprek enkel dat , zijn de problemen nog niet gestopt . Twas niet bankdirecteur zelf die er zal ( waar we nochthans een afspraak mee heddaen ) maar zijn vrouw die ons tewoord stond