Het gaat over Vlinderhondjes, het hondje dat ik nu heb heeft een schofthoogte van 24cm, het hondje dat als nieuwkomer zou kunnen komen zal ongeveer 26à27 schofthoogte krijgen (momenteel nog maar 13 dagen oud). Ik laat mijn hondje 2 tot 3x uit op een weide met korte wandeling en 1x per dag iets grotere wandeling, ik ga 1 avond in de week met haar trainen op de hondenschool en op zaterdagnamiddag bent ik steeds een hele namiddag weg om te trainen of zelfs een hele dag als het wedstrijd is en soms de zondag er ook nog eens bij.Welk ras? Hoe groot is de flat? Is er uitgaanmogelijkheid in de buurt? Heeft men u ooit een document voor ontvangst laten tekenen voor kennisname van het besluit waarin is opgenomen dat honden thans verboden zijn?
Mijn beste ik denk niet dat je het goed gelezen hebt, dat mijn huidig hondje overlast bezorgde is reeds 2 jaar geleden intussen merken ze ineens niet meer dat ik een hondje heb zo stil is het, en hoe kan het tweede hondje nu overlast bezorgen als het nog maar 13 dagen is en nog niet in huis is.Waarvoor zou u naar de rechter stappen? Er is nog niets gebeurt. En zolang er niets gebeurt is, kan de rechter geen oordeel vellen.
Het enige dat ik u kan melden is dat het verbieden van een huisdier niet zomaar kan, maar dat overlast wel een reden kan zijn om u te verplichten het huisdier weg te doen (of te verhuizen).
En serieus, het schenden van uw vrijheid? Het mogen hebben van een huisdier om mee te gaan sporten moet afgewogen worden tegen de rechten van anderen, en als uw hond overlast veroorzaakt, zal dit zwaarder wegen dan deze "vrijheid".
de bewijzen zouden er snel kunnen zijn, want de bewoners boven u hebben al geklaagd (zeg je zelf)
Er is zelfs een eigenaarsvergadering rond geweest.
U hebt bewezen dat u iets aan de problemen hebt gedaan? Door nu een tweede hond te nemen?
Ik kan me ook best voorstellen dat een getekend document van de andere appartementbewoners weinig waarde heeft, als het huurders zijn. Huurders veranderen soms en worden vervangen... wat als de nieuwe huurder.... een document van de eigenaars lijkt me waardevoller.
Maar het aller belangrijkste is : wat als je nieuwe hond weer gaat blaffen als je weg bent?
Ik antwoord in het algemeen, niet specifiek naar uw geval.Mijn beste ik denk niet dat je het goed gelezen hebt, dat mijn huidig hondje overlast bezorgde is reeds 2 jaar geleden intussen merken ze ineens niet meer dat ik een hondje heb zo stil is het, en hoe kan het tweede hondje nu overlast bezorgen als het nog maar 13 dagen is en nog niet in huis is.Waarvoor zou u naar de rechter stappen? Er is nog niets gebeurt. En zolang er niets gebeurt is, kan de rechter geen oordeel vellen.
Het enige dat ik u kan melden is dat het verbieden van een huisdier niet zomaar kan, maar dat overlast wel een reden kan zijn om u te verplichten het huisdier weg te doen (of te verhuizen).
En serieus, het schenden van uw vrijheid? Het mogen hebben van een huisdier om mee te gaan sporten moet afgewogen worden tegen de rechten van anderen, en als uw hond overlast veroorzaakt, zal dit zwaarder wegen dan deze "vrijheid".
Dat dacht ik ook, het zijn de bewoners die last zouden kunnen hebben of dit nu eigenaars zijn of huurders; een eigenaar dit 15 km verder woont die heeft daar geen last van waarom dan moeilijk doen.Even waardeloos, aangezien het hier gaat over burenhinder, iets waar de eigenaar weinig over te zeggen heeft, en zeker niet wat geen hinder is.een document van de eigenaars lijkt me waardevoller.
Omdat ik dus zeker wil zijn van men stuk om het tweede hondje toch in huis te halen, het is niet alleen dat je als huurder plichten hebt maar ook rechten. Ik wil echt zeker zijn dat ze niets kunnen inbrengen, want het is niet de bedoeling om een hondje in huis te halen om daarna ongelijk te krijgen en het terug te moeten wegdoen .Ik antwoord in het algemeen, niet specifiek naar uw geval.Mijn beste ik denk niet dat je het goed gelezen hebt, dat mijn huidig hondje overlast bezorgde is reeds 2 jaar geleden intussen merken ze ineens niet meer dat ik een hondje heb zo stil is het, en hoe kan het tweede hondje nu overlast bezorgen als het nog maar 13 dagen is en nog niet in huis is.Waarvoor zou u naar de rechter stappen? Er is nog niets gebeurt. En zolang er niets gebeurt is, kan de rechter geen oordeel vellen.
Maar goed, om duidelijk te zijn, als uw hond (of honden) geen overlast veroorzaken, kan men niets tegen u ondernemen. En elk document dat men nu tekent (hetzij de eigenaars, hetzij de huurders) is van totaal geen waarde als blijkt dat 1 van uw honden toch overlast zou veroorzaken. Ben jij hier 100% zeker van?
En nogmaals, waarvoor zou u naar de rechter willen stappen?