Tuinonderhoud

Jelias
Topic Starter

Tuinonderhoud

#1 , 10 sep 2014 10:09

Eind september vertrek ik uit mijn huurhuis. De eigenaar wil nu al snoeiwerken in de tuin uitvoeren, terwijl ik zelf de tuin nog moet in orde brengen voor ik wegga. Ik moet de buitenpoort loslaten, zodat hij er altijd in kan. In het huis zelf hoeft hij uiteraard niet te zijn. Ik sluit de poort liefst af om veiligheidsredenen, begin dit jaar werd er bij twee buren ingebroken.
Mag de eigenaar eisen dat ik de poort loslaat zodat hij in de tuin kan werken? Behoort de tuin niet tot de privacy?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 10 sep 2014 10:17

Je hebt geen verplichting om de poort open te laten, je hoeft de eigenaar verhuurder geen toegang te verlenen, mede daar je toch eind september vertrekt.
Anderzijds kan dit de sfeer verpesten bij het afhandelen van plaatsbeschrijving ect. Misschien akkoord maken dat hij moet komen als je thuis bent.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jelias
Topic Starter

#3 , 10 sep 2014 10:20

De sfeer is nu al verpest omdat het gras een tijdje door een samenloop van omstandigheden niet gemaaid werd. Ik wil dat eerst netjes hebben.

Reclame

sloeberken

#4 , 10 sep 2014 10:23

Verhuurder kan u niet verplichten om toegang te krijgen tot de tuin, dit moet hij maar doen na u vertrek.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki

#5 , 10 sep 2014 11:18

Langs de andere kant kan u dit gebruiken om enige opmerkingen over de tuin bij de uitgaande PB te counteren. Door de werken van de verhuurder kon u enerzijds niet het nodige onderhoud doen, en anderzijds heeft de verhuurder bij deze werken mogelijks schade veroorzaakt, waardoor hij niet kan bewijzen welke schade het gevolg is van de werken en welke door u veroorzaakt is.

Terug naar “Huren”