U hebt verschillende populistische krantentitels opgenoemd, maar als ik u dan vraag wat de fouten juist zijn, antwoordt u niet meer. Zo kunnen we geen discussie voeren.Ik heb er al verschillende opgenoemd er er zullen er nog wel zijn.Het gaat mij er over dat jullie doen of het gerecht almachtig is maar zij maken ook fouten maar geef uw fouten dan toe ipv te zwijgen.
Zoals ik al zei, u kunt perfect uzelf verdedigen. Een advocaat is eigenlijk niets meer dan een "woordvoerder" van een partij (die er in de meeste gevallen wel meer van kent dan de betrokkene). Die heeft dus niets met de werking van Justitie te maken.LeenW, u zegt dat advocaten niks te maken hebben met de werking van het rechtsysteem maar als ge voor de rechtbank moet verschijnen is toch de eerste stap een advocaat?
Jullie hebben recht op jullie mening en ik heb recht op mijn mening maar zoals De Block het heeft gezegd justitie moet anders en als ik de commentaren lees bij de artikels waarover ik het had dan ben ik niet de enige die geen vertrouwen heeft in justitie. Die man werd veroordeeld omdat hij op de moto reed in hemdsmouwen en ik heb ook al politie op de moto gezien in hemdsmouwen. En wat dan van de zaak Aquino?
Procedurefouten en nu kan de zaak vandaag in Hasselt niet doorgaan wegens te weinig griffiers? Iets wat in het verleden al aangekaart is maar waar er niets aan gedaan is.
Het probleem is dat het grote bewijs van die drugssmokkel door de politie gemanipuleerd is. En u kan toch akkoord zijn dat er geldig bewijs moet zijn voor een veroordeling?Politie is daar serieus fout bezig geweest maar door de politie gaan de'Aquino's' geen drugs smokkelen. We zullen het proces afwachten maar als ik denk zoals zovelen dan...
Heeft de verdediging dan ook geen recht op een wettelijk correcte gang van zaken of een eerlijk proces?Hebben slachtoffers nog rechten?? Alles wat fout gaat bij justitie is ALTIJD in het voordeel van de criminelen. Is DAT normaal dan??
De justitiële beschermingsregels zijn er om onschuldigen te beschermen tegen fouten. Wie onschuldig is mag in geen geval veroordeeld worden, en dat kan niet zonder een bufferzone waarbij ook sommige schuldigen door de mazen van het net glippen. Voor een beschaafde rechtstaat is de keuze immers duidelijk: beter bv een drugsdealer bij twijfel vrijspraak geven, dan een totaal onschuldige ten onrechte voor jaren in de bak te draaien.Hebben slachtoffers nog rechten?? Alles wat fout gaat bij justitie is ALTIJD in het voordeel van de criminelen. Is DAT normaal dan??