#1 , 08 sep 2014 12:14
Ik ben 5 jaar geleden weggeweest van mijn ex met de kinderen.
Kinderen gingen enkel om de 2 weken het weekend omdat de papa het zo wilde omdat hij er alleen voor stond. Geen probleem voor mij.
We kwamen overeen en hij betaalde enkel de kids hun schoolrekeningen. kinderen gingen wel elke vakantie naar hem, ter compensatie dat ze anders altijd bij mij waren. Ik krijg kinderbijslag dus ALLE kosten waren voor mij. Sport, logopedie, kledij,... Tot vader een goed jaar later een nieuwe vriendin had in juni. De vraag kwam om co-ouderschap te doen vanaf september. Wetende dat hun vader vrachtwagenchauffeur is en elke ochtend vroeg weg is en soms eens s'avonds vroeg (18u) thuis is. Ik had voorgesteld om de vakantie week/week te doen om eens te kijken of het wel ging lukken zowel voor mij als kids. Zogezegd zo gedaan. De zoon moest 2x per week trainen en zaterdag matchen. De vriendin vond dat te veel om 3x per week naar de voetbal te rijden, mits dat vader niet kon, deed ik het dan maar. Kind halen bij hen thuis, naar training, kind terug brengen. Maar dat was ook niet houdbaar zowel voor mij als voor kinderen, dus kwam er weer een andere regeling kinderen bij mij in de week en elk weekend dan naar de papa. Met als gevolg als ik om de 2 weken ook eens naar een match wou met de zoon, mocht ik hem afhalen, naar de match, en dan terug brengen!Dit een gans schooljaar lang! Ook mocht ik de zondagavond om kids naar hun huis en mocht week erop ook kids terug brengen! Ze wilden niet op en af rijden omdat ik dan zo'n 15km van hen woonde! Maar twaren wel zij die vroegen voor co ouderschap!! Vriendin was/is HEEL jaloers op mij, we mochten geen contact hebben met elkaar of er was ruzie, sorry als ge kinderen hebt heb je automatisch contact??? Ik moest alles met haar regelen omdat vader er toch niets van aantrok en nooit thuis was. Waarom moet ik dan co ouderschap doen?? De pesterijen en woorden begonnen zich op te stapelen, met als gevolg elke week bij wissel ruzie. Heb dan gezegd in juni dat ik de week/week ging stopzetten vanaf het nieuwe schooljaar. De 2 zomermaanden was er de ene telefoon na de andere van de vriendin om haar nog een kan te geven, dat ze ging veranderen en blablabla....
Je moet goed weten als de kinderen op kamp wilden gaan dat IK alles betaalde, doktersbriefjes betaalde ik terug omdat ze bij mij ingeschreven staan. Schoolkosten betaalde ik ook sedert de week/week. Ik betaal gewoon alles. Nu nieuwe schooljaar gestart, toch week/week omdat kinderen; vooral de dochter het graag wilde, maar op voorwaarde dat ze in alles maar dan ook in alles de helft gingen doen. Zo gevraagd, zo gedaan. Tot april dees jaar. Vriendin gaat vreemde, woont direct bij de nieuwe vriend, en mijn ex terug weer van kinderen gaan bij jou moeten blijven, ik kan er niet voor zorgen. Ik heb er dees keer echt genoeg van en ik zei oké, ze blijven nu voorgoed bij mij en komen enkel meer om de weken hun weekend. Dat is in die 5 jaar nog niet anders geweest dan regeling veranderen en weer veranderen... Kids weten op den duur niet meer wanneer ze bij of bij hem zijn en hoelang?? Nu na 3weken zijn ze terug samen, en ik zou weer week/week moeten doen?? Weer veranderen?? Nee heb echt genoeg geduld, tijd en geld ingestopt! Heb hem dat ook gezegd en hij was eerst akkoord, maar met de grote vakantie vroeg hij ze al eens een dag langer of 2 dagen langer en ik gaf niet toe. Hij heeft ze enkel die week dat hij in verlof was gekregen en anders just om de 2 weken een weekend en 1x een verlengd weekend. Ik weet, het is weining, ook voor de kids, maar bij ons staat er niks maar dan ook niks op papier qua regeling en ergens vind ik dat niet jammer maar langs de andere kant betaal ik ALLES. En van hem krijg ik GEEN FRANK, NIKS. Dus ga ik er van uit als hij niet betaald voor kids dat ik niet verplicht ben om ze mee te geven?? Ik heb nu de kinderen hun sport lidgeld betaald en hij heeft hun schoenen betaald, dat wel. Wat ook over en weer mee gaat in de weekends.
Het is niet gemakkelijk, ook niet voor de kinderen, omdat ze hun papa ook missen, maar ik ben da geruzie en moe. Nu steken ze de kinderen op tegen mij, dat door mij is dat ze niet meer mogen gaan, of ze vertellen van alles aan de kinderen en zeggen dan, maar ge moet zwijgen tegen mama, of smskes sturen naar de dochter dat ze het haar niet moet aantrekken dat ze weer bijna bij hen zijn... Ik kan mij daar zo in kwaad maken hé, na alles dat ik gedaan heb zowel voor hen als voor kids!! Wie zou er in godsnaam dat allemaal doen en pikken?? En nu ben ik het stront moe en vraag me af wat ik best kan doen? Moet ik procederen voor hoederecht of niet? Ik wil me kids daar geen week/ week meer laten!!