#1 , 11 sep 2014 14:47
ik ben in 2012 mondeling gaan vragen bij familie (door vertrek naar serviceflat kwam woning vrij) of ik niet tijdelijk daar zou kunnen gaan wonen in het vrijgekomen huisje. we kwamen overeen dat indien ik er werken in uitvoerde zodat het aan de normen zou voldoen (er was geen badkamer, warm water, keuken elektriciteit en dergelijke waren aan vernieuwing toe dus leidingen vernieuwen, waterleiding leggen afvoer riolering nieuw, opnieuw vloeren) en ik zou de nodige kosten eraan doen en zo voor en periode van 36 maanden mogen " gratis wonen" en na die periode voor 250 euro mogen blijven verder huren als ik dit wou.. de overeenkomst zou ingaan vanaf 1 oktober 2013 en dus duren tot 1 oktober 2016 als ik de rekeningen gas elektriciteit brandverzekering betaalde (welke ik dus ook betaal vanaf die dag) wij hebben geen huurovereenkomst getekend of dergelijke maar heb dit wel in mail staan. kosten die gemaakt zijn en periode van huur en van wanneer deze zou beginnen.
nu sta ik hier niet gedomicilieerd omdat ik thuis ben blijven wonen maar ga wel een paar dagen in de week naar daar maar kom ik afgelopen maandag 8 september toe aan de woning en blijkt dat het slot van de voordeur vervangen is en ik dus niet meer in de woning kan. zaterdag 6 september was dit nog niet zo want toen was ik nog gaan kijken naar de post.
wat kan of mag ik hier aan doen? mag ik het slot zelf openbreken en vervangen door een ander? mijn persoonlijke spullen staan hier nog binnen eigenlijk hele inboedel om te wonen. en kan ik iets van de gemaakte kosten terug vragen want hier wil ik toch niet blijven dan als er nu al problemen zijn :-s
alvast bedankt voor de eventuele hulp