Huurcontract op mijn naam laten ontbinden

Ilana
Topic Starter

Re: Huurcontract op mijn naam laten ontbinden

#16 , 16 sep 2014 14:05

Hey Bedankt allemaal.

Het is zo dat de huisbaas zowel mezelf als mijn ex-vriend voor het vredegerecht getrokken hebben.

Ze eisen uiteraard ontbinding van de huur en ze eisen ook dat ik mede hoofdelijk aansrpakelijk ben voor alle schade (en ze vragen eigenlijk een volledige nieuwe woning)

Echter afgelopen zaterdag heeft de huisbaas ingebroken in de woning. Is doorgegeven aan de politie en zijn getuigen van.

Enig idee hoe een rechter hierop gaat reageren? en of dit in mijn voordeel zal zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 16 sep 2014 15:01

Als er een strafonderzoek is zal de vrederechter moeten wachten op dat resultaat, zeker de PV'S opvragen bij de politie van de vernielingen en inbraak verhuurder, en deze bij u dossier voor de vrederechter houden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#18 , 16 sep 2014 19:26

Is de verhuurder op heterdaad betrapt? Voor een strafrechtelijk vervolging zal ook belangrijk zijn of dat de verhuurder schade heeft aangericht in uw woning of bepaalde zaken gestolen heeft. Als hij gewoon eens komen kijken is, zal daar strafrechtelijk geen gevolg aan gegeven worden. Het feit dat er niemand woont, spreekt ook in het voordeel van de verhuurder.

Het ziet er naar uit dat het een serieuze procedure zal worden. Je kan u best laten vertegenwoordigen door een advocaat (al dan niet pro deo). Het zal er allemaal vanaf hangen of dat de verhuurder een omstandige plaatsbeschrijving heeft, als dat het geval is, zal je met een serieuze schuld achterblijven.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 sep 2014 19:50

Het is nog altijd NIET zijn woning wel zijn huis.
Ook in een handelszaak hoeft de eigenaar van het pand niet binnen te gaan ... ook dat is inbraak.
Hoe kan de verhuurder nu nog bewijzen dat de schade ( of toch een gedeelte) van de schade niet door hemzelf veroorzaakt werd.
Trouwens in dit geval is het in een door een ander bewoond huis ... ook al is de bewoner nu opgepakt door de politie en zou de andere er niet meer verblijven.
Voor de wet is het nog steeds een bewoond pand net als al zijn aanhorigheden.

KJ86

#20 , 16 sep 2014 20:41

Als er zaken gestolen zijn of er is schade aangebracht door de verhuurder, moet de huurder dit melden aan de politie, die zullen dan het nodige doen om te bewijzen dat de verhuurder dit gedaan heeft (verhoren en sporenonderzoek).
Als er niets gebeurd is, kan de politie ook niet veel doen, buiten de verhuurder misschien eens op zijn vingers tikken dat hij de woning niet mag betreden. Hoe vaak lezen we hier niet op het forum dat de verhuurder de woning of de tuin heeft bezocht zonder toestemming, als je al die verhuurders moet vervolgen, wat voor een strafrechtelijk apparaat hebben we dan niet nodig.
Onlangs was er zelf in het nieuws dat er elk jaar 100 tot 200 moorden niet worden opgemerkt, dan kan je best wel geloven dat de onderzoeksrechter niet echt wakker ligt van een verhuurder die eens zonder toestemming gaat kijken naar de schade die is aangericht. Je moet toch ook een beetje menselijk blijven.

sloeberken

#21 , 16 sep 2014 21:59

Een woning binnengaan met valse sleutels ook al is hij de eigenaar, is even erg dan geen huur betalen, ik vind dit een erg misdrijf wat meer zou gestraft moeten worden.
Wie dit bij mij zou doen en de politie zou dit niet doorgeven aan het parket mag zich aan een dikke klacht verwachten.
KJ86 als we dit veel lezen op dit forum vind ik erg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus

#22 , 16 sep 2014 22:08

Raar, ik ken toch een paar cases waar de eigenaar - binnengedrongen was met valse sleutels - en door politie op heterdaad of gelijkgesteld weliswaar betrapt.
Mocht het dag erna bij onderzoeksrechter gaan uitleggen.
Is wel al wat jaren gelden.
Het is niet dat een OR zich alleen met de zware feiten bezighoudt hoor, als het de spuigaten uitloopt en OM laat voorleiden dan weet men het wel hoor.

KJ86

#23 , 16 sep 2014 22:20

Je moet alles binnen de context plaatsten natuurlijk, als de verhuurder eerder veroordeeld is of de intentie heeft om te stelen of schade aan te brengen, moet dit soort zaken ernstig genomen worden. Als jij of ik ergens binnendringen, vind ik dat ontoelaatbaar, we zijn immers zeer bewust van de misdaad die we begaan. Als je te maken hebt met een onwetend iemand, die ter goeder trouw wil gaan kijken naar de schade die is aangericht, vind ik dat de bevoegde instanties zich soepeler mogen opstellen. De wereld is niet zwart/wit.

KJ86

#24 , 16 sep 2014 22:26

Hieronder vind je een link met wat meer informatie over seponering.

http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... eponering/

Franciscus

#25 , 17 sep 2014 00:18

Daar ben ik het mee eens maar de politie IS wel een opsporingsapparaat en zal dus van die feiten (binnendringen van eigenaar met 'valse' sleutels PV moeten opstellen.
Dan eens kijken of die eigenaar 'gekend' is in systeem enz enz .
8_)

Terug naar “Huren”