Ik heb dus een klein probleem, daarom deze vraag uiteraard.
Ik heb een 2dehands tractor gekocht, met al de nodige papieren, buiten het inschrijvingsbewijs.
Ik heb contact gehad met de verkoper om hem te vragen of hij dit had. Hij heeft mij laten weten dit niet in zijn bezit te hebben en ook nooit gekregen te hebben van de persoon waar hij de trekker van gekocht had.
Ik ben vandaag langs geweest op het keuringstation, om een administratieve keuring aan te vragen, om zo het voertuig in te kunnen schrijven en naar de controle te kunnen gaan. Maar zoals vele wel zullen weten, je hebt dit inschrijvingsbewijs nodig. Het was toch het proberen waard, maar niet gelukt.
Het probleem is nu, de vorige eigenaar had geen inschrijvingsbewijs, maar hij weet ook helemaal niet meer wie de vorige eigenaar was .... Nu komen we dus bij het probleem, hoe krijg je dit ooit nog ingeschreven ?
PV laten maken bij politie blijkt geen optie te zijn, vermits ik hem niet heb gekocht van een persoon die hem ingeschreven heeft en de eigenaar daarvoor is onbekend ...
Wat ik als optie opteer, is een vriend leren kennen op het DIV, die via chassisnummer mijn papieren opzoekt en mij een duplicaat bezorgt. Maar die kans is bijna onbestaand