Mogen overheidsdiensten uw mails opvragen?

EchteBelg
Topic Starter

Mogen overheidsdiensten uw mails opvragen?

#1 , 20 sep 2014 18:52

Mag een overheidsdienst aan een provider (zoals telenet) gegevens over wanneer bepaalde emails verstuurd of ontvangen geweest zijn vanuit een persoonlijke mailbox van een klant opvragen?
Zoals bijvoorbeeld dienst Vreemdelingenzaken?

Hartelijk dank voor uw antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 sep 2014 18:57

Met vonnis of in opdracht van een onderzoeksrechter kan dat perfect. Bv, wanneer er vermoedens zijn van een schijnhuwelijk of collusie in transport van illegalen.

EchteBelg
Topic Starter

#3 , 20 sep 2014 19:04

Is dit ook standaard procedure voor een visum aanvraag met oog op wettelijke samenwoning? Gooien ze de mailbox van iedereen die garant staat bij zo'n aanvraag open of moet er meer aan de hand zijn alvorens men een onderzoeksrechter inschakeld?

Reclame

Vandebos

#4 , 20 sep 2014 19:12

Als ze vermoedens hebben en aanvrager afkomstig is uit een gevlagd land kunnen ze ver gaan. zeker als de aangehaalde mails in kwestie deel uitmaken van het dossier op basis waarvan langdurigheid en ernst van de relatie wordt geprobeerd aan te tonen.

EchteBelg
Topic Starter

#5 , 20 sep 2014 19:21

Ok, dat is duidelijk.
Kunnen ze dezelfde informatie opvragen bij buitenlandse firma's zoals bijvoorbeeld CupidMedia of ligt dat moeilijker?
Nogmaals dank voor uw antwoord.

Vandebos

#6 , 20 sep 2014 20:02

Geen flauw idee.

EchteBelg
Topic Starter

#7 , 20 sep 2014 20:08

Geen probleem hoor :) U heeft mij reeds een antwoord gegeven waar ik iets mee ben!
Aangezien U goed tussen de regels gelezen heeft heb ik nog een klein vraagje, hebt U een idee welke landen gevlagd staan?
Bedankt!

Vandebos

#8 , 20 sep 2014 21:47

Hmm, thailand, Vietnam, phillipijnen, Wit-rusland, verscheidene West-Afrikaanse landen (oa. Ebola epidemie regio) zijn er enkele die me zijn blijven hangen uit het nieuws de laatste twee jaar.

Terug naar “Privacy-bescherming”