Woonnood

sabrinad
Topic Starter

Re: Woonnood

#16 , 25 sep 2014 17:26

Och laat maar, met ons goed sociaal systeem. Ik was ingeschreven bij het ene, ze schrijven me uit omdat ik niet ben ingegaan op een uitnodiging die ik niet ontving.
Bij het andere ben ik niet ingeschreven omdat het OCMW "vergeten" was de door mij ingevulde documenten door te sturen. Dan moet je na een jaar de wachtlijst van vooraf aan beginnen. Omdat zij het "vergeten" waren. In dat soort maatschappij leven we.

Op de privémarkt kan ik niet huren, invaliditeitsuitkering is te laag. Er komt weldra een dag dat ik de woning moet verlaten. Zijn er bruggen waaronder je NIET mag slapen? Zijn er banken waaronder je NIET mag slapen? Heb geen zin om iets illegaals te doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower

#17 , 25 sep 2014 18:09

veel ervaren pas dat ons sociaal systeem niet zo optimaal is, als men ze nodig heeft :-)
Ik werk zelf in de zorgsector. Onderbemand en niet iedereen alle hulp kunnen geven die nodig is...

Daarom raad ik iedereen aan een klein spaarpotje te hebben... eerst spaarpotje, dan pas nieuwe auto en duur appartement. Niet andersom werken, want dat is risico's nemen.

sabrinad
Topic Starter

#18 , 25 sep 2014 18:42

Pardon? Ik heb geen auto. Ik heb een huurappartement dat te duur is sinds in invalide ben, maar een normale prijs voor iemand die gewoon kan gaan werken.
Een spaarpotje hebben? Hoe tover je dat? Er zijn mensen die hun facturen niet kunnen betalen buiten hun wil om, die in armoede zijn opgegroeid en er helemaal niet voor hebben gekozen om in deze situatie te belanden.

Reclame

nabil21

#19 , 08 dec 2014 22:50

Er zijn verschilleden organisaties die mensen helpen in dergelijke omstandigheden. Bijvoorbeeld de woonwinkel die zouden u de nodige informatie kunnen verlenen om een woonplaats te vinden. De CAW zou u ook kunnen helpen om de juiste organisaties te contacteren. Ik vind persoonlijk dat mensen met een zware beperking toch voorrang moeten krijgen op een sociale woning. Wat is jullie opinie?
Student Hogeschool

nabil21

#20 , 09 dec 2014 18:44

Er zijn verschilleden organisaties die mensen helpen in dergelijke omstandigheden. Bijvoorbeeld de woonwinkel die zouden u de nodige informatie kunnen verlenen om een woonplaats te vinden. De CAW zou u ook kunnen helpen om de juiste organisaties te contacteren. Ik vind persoonlijk dat mensen met een zware beperking toch voorrang moeten krijgen op een sociale woning. Wat is jullie opinie?
Student Hogeschool

moreels

#21 , 09 dec 2014 18:49

Student Hogeschool
Persoonlijk vind ik ook wel dat deze mensen prioritair zijn, maar er zijn andere personen die ook in moeilijke situaties zitten. Ook zij verdienen dit dubbel en dik.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn mening.

Darliiien

#22 , 20 apr 2015 18:22

Student Hogeschool
Ik wil hier 4 maanden na datum toch nog even op reageren. Het
Is niet omdat mensen een zware fysieke handicap hebben dat ze prioritair behandeld moeten worden. Mijn vriend werd op zijn 14e uit huis gegooid en heeft dan ook maar 4 jaar in een kamertrainingscentrum gezeten en netjes gewacht op een woonst, en hij heeft een mentale handicap. Maar ik wil maar zeggen dat iedereen die op die lijst staat evenveel recht heeft op hulp. Er is niemand op die lijst die er meer recht op heeft als een ander, anders stonden ze niet op die lijsten e!!

Terug naar “Huren”