erfenis naar kleinkinderen

tacloban
Topic Starter

erfenis naar kleinkinderen

#1 , 29 sep 2014 17:10

Goeie dag ,
Ik ben op zoek naar goede raad . Ik ben gehuwd en mijn vrouw heeft 2 kinderen met haar overleden echtgenoot . Met 1 kind is de verhouding min of meer normaal , maar met de andere zeer slecht . Heeft van alles gedaan om mijn schade te kunnen aan richten . Ik bezit onroerende goederen in belgie en in het buitenland . Wat kan ik doen ? Ik wil mijn vrouw het beste geven maar niets nalaten aan haar dochter .
Is het goed , mijn vrouw het vruchtgebruik op mijn goederen te geven en rechtstreeks , de andere dochter en de kleinkinderen( van mijn vrouw ) te laten erven ?
Kan er mij iemand helpen aub want ik wil absoluut niets geven aan die andere dochter van mijn vrouw .
Bij voorbaat dank . :? :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 sep 2014 17:35

Uw vrouw heeft steeds het vruchtgebruik op alle goederen - roerend en onroerend - uit uw nalatenschap. Voor de rest moeten haar kinderen niet erven van u. U doet met uw erfenis wat u wilt. Via testament kan u verdelen zoals u wilt: uw vrouw, één van haar kinderen, kleinkinderen, anderen. Alleen, als u buiten het vruchtgebruik, ook iets in volle eigendom aan uw vrouw geeft, zullen haar beide kinderen ooit toch van u erven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”