Hoe geld ontvangen na rechterlijke uitspraak ?

denevda
Topic Starter

Hoe geld ontvangen na rechterlijke uitspraak ?

#1 , 25 sep 2014 12:03

Mijn ex weigerde jaren om haar aandeel in de bijzondere kosten te betalen, waardoor ik genoodzaakt was om dit voor de vrederechter te brengen. Ik heb deze zaak gewonnen en de vrederechter heeft mijn ex veroordeeld tot het betalen van dat aandeel, inclusief RPV, inclusief wettelijke intresten.

Dat vonnis is aan haar betekend en ondertussen is de beroepstermijn verlopen.

Evenwel betaalde ze tot op heden niks.

Wat kan ik ondernemen om mijn centen te recupereren ? Zij heeft officieel geen inkomen, maar woont wel wettelijk samen met haar nieuwe vriend. Loonsbeslag bij haar kan dus niet, maar kan een deurwaarder loonsbeslag doen op dat loon van haar vriend, waarmee ze dus wettelijk samenwoont (en ook fiscaal ten laste bij hem is) ? Is er nog een andere piste ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT

#2 , 26 sep 2014 17:49

Zo ver ik weet niet. Het is tenslotte haar "schuld", en niet die van haar vriend, al dan niet wettelijk samenwonend...

duma

#3 , 29 sep 2014 11:20

Neen. Haar nieuwe vriend is geen betrokken partij.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 sep 2014 18:58

Van wat leeft ze dan?

denevda
Topic Starter

#5 , 30 sep 2014 07:03

Zij heeft zelf geen inkomen en is, gezien hun wettelijke samenwoonst, persoon ten laste bij die nieuwe vriend, waardoor die vriend dus ook een hoger nettoloon heeft.

Terug naar “Echtscheiding”