afgeven van sleutels vn huur studio

marleenvanreybro
Topic Starter

afgeven van sleutels vn huur studio

#1 , 29 sep 2014 23:45

Geachte.
Mijn zoon huurt een studio 3-6-9.Momenteel zit hij in zijn vooropzeg van drie maanden......tot eind december.
Nu vraagt de eigenaar de dubbel sleutel af te geven. Hij wilt ook in november terwijl mijn zoon daar nog woont al
werken verrichten, om zo direct te kunnen verhuren bij eind contract.
Mijn vraag is mag de eigenaar al die sleutels op eisen, terwijl mijn zoon daar nog woont. Op het ogenblik verblijft mn zoon een paar dagen in de week in een centrum vr depressies.....vanaf de vrijdag is hij in zn studio .Mn zoon geeft ook het slot laten veranderen daar in het verleden de eigenaar lag te rollebollen mt vriendin in zijn studio tijdens een opname in ziekenhuis.

MARVD

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 29 sep 2014 23:51

Neen, de eigenaar mag dit niet eisen.

Vandebos

#3 , 30 sep 2014 01:14

Eigenaar vriendelijk doch beslist aanschrijven dat deze werken best wachten tot wanneer het pand leegstaat.

Reclame

KJ86

#4 , 30 sep 2014 08:49

Tenzij dat het dringende herstellingen zijn, die moet de huurder ten alle tijde gedogen.

Turaki

#5 , 30 sep 2014 09:10

Tenzij dat het dringende herstellingen zijn, die moet de huurder ten alle tijde gedogen.
Kan natuurlijk, maar uit uitleg TS vermoed ik van niet...

sloeberken

#6 , 30 sep 2014 09:51

Dat is enkel met de bedoeling van de verhuurder om geen kleine leegstand te hebben. Als huurder zich ertegen verzet zal huurder moeten wachten.
Moest het dringend zijn zou hij ook niet wachten tot november.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 sep 2014 17:33

Overeenkomen dat huur ten einde neemt op ogenblik overdracht sleutels/opmaken plaatsbeschrijvingen enz.
Win Win situatie minder huur te betalen door huurder en verhuurder,kan vroeger starten.

marleenvanreybro
Topic Starter

#8 , 01 okt 2014 01:24

Bedankt aan iedereen voor het antwoorden

Terug naar “Huren”