De gemeente aanklagen?

Elvaril
Topic Starter

De gemeente aanklagen?

#1 , 30 sep 2014 19:12

Hoi

Ik woon aan een sportterrein.
Het hele complex wordt afgesloten om 23u. Het hele complex, uitgezonderd één omnisportveld, dat toevallig aan mijn tuin grenst (met een haag van 2m hoog tussen).
Omdat ik elke week minstens één keer (soms tot 3x per week) het ongevraagde bezoek krijg van jongeren die hun bal uit mijn tuin komen halen, had ik de gemeente gevraagd een net te hangen (en een poort te plaatsen aan het terrein zodat dit ook op slot kon, om feestende, drinkende, voetballende jongeren tegen te houden om 4u 's nachts zich op het terrein te begeven).
Een net is, volgens de gemeente, te duur. Ook zou dit een gevaarlijk precedent vormen, ook al begrijp ik niet waarom.
Een poort installeren zou alleen maar tot meer vandalisme leiden.

Ik heb audiëntie met de burgemeester en het college gevraagd, en ook andere vragen, werden niet meer beantwoord.
Kan ik de gemeente aanklagen om een net te plaatsen? Dit is echt het grootste probleem.
Bij nachtlawaai bel ik de politie.
Wanneer ik thuis ben, en zo'n onverlaat dat mijn tuin betreedt, kan ik tegenhouden (de gemeente zegt: "bel de politie", maar tegen dat zij aanwezig zijn, zijn de jongeren al lang weg). Maar de jongeren die in mijn tuin komen wanneer ik weg ben, boezemt me angst in.

Any thoughts, suggestions, tips?
Of een advocaat uit het Gentse die hier aan wil meehelpen?

r.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 sep 2014 19:22

Elke maal politie bellen. Politie zal voor iedere telefoon een melding maken.
Als er volk op terrein uw hof zit niet roepen ik belde politie maar deze bellen zonder roepen.

Uiteindelijk zal het voor de politie ook 'goedkoper' zijn dat er een dicht hekken is dan elke maal een patrouille te sturen.

U bent NIET verplicht de ballen of wat dan ook terug te geven... geef deze bij gemeente/politie af.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 sep 2014 19:28

Je kan achter die haag een dradenscherm plaatsen van een tweetal meter hoog en dat verbinden met een schriktoestel zoals gebruikt wordt voor paardenweilanden.
Dat is veelgoedkoper dan een advocaat bij de arm nemen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

eylis

#4 , 01 okt 2014 11:08

heeft onze buurman ook gedaan, jongeren klimmen niet meer tussen de draden :-) voetbalverantwoordelijke heeft nog komen klagen bij de buurman (over de schrikstroomstoot) en buurman heeft geantwoord dat hij wil voorkomen dat zijn neerhofdieren het voetbalveld opzoeken en dat ze de ballen niet IN zijn tuin moeten opzoeken, maar vooraan moeten aanbellen, zoals het wettelijk hoort :-)

Franciscus

#5 , 01 okt 2014 11:13

Al naargelang het geval ophalen bij de gemeente - dienst xport of bij politie gevonden voorwerpen.

Elvaril
Topic Starter

#6 , 01 okt 2014 11:36

Ze kruipen niet over de haag, maar doen de moeite om via de oprit naar achteren te gaan.
Qua politie bellen, moet ik eerst naar de 101 bellen omdat de lokale politie maar drie halve dagen per week beschikbaar is.
Als ze aanbellen en ik ben niet thuis, gaan ze toch weer, zonder toestemming naar de tuin. En dat is wat me stoort, daar zoek ik een oplossing voor. :-/

Franciscus

#7 , 01 okt 2014 11:40

Kan niet lokale politie MOET een wachtdienst hebben die 24/7 met dienst MOET zijn.
101 centrales zijn sedert enkele jaren allemaal federaal dus alle dringende oproepen gaan via 101.
Kan best dat lokale politie maar beperkt rechtstreeks bereikbaar is maar via 101 24/7.
In Antwerpen heeft men voor minder dringende de 'Blauwe lijn' 0800 12312 ..

eylis

#8 , 01 okt 2014 11:49

Kan je je oprit met een hek sluiten? Zet eens een grom&blafhond in je tuin. Trespassers zullen 2 keer nadenken.

Terug naar “Andere”