Mathieu,
Met dank voor uw uitgebreid antwoord.
Ondertussen heb ik de vraag gesteld bij de RVP, en dit kwam als antwoord:
''Geachte heer,
Als bijlage sturen wij u de gevraagde informatie.
U kunt uw pensioendossier online inkijken op
http://www.MyPension.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
U moet uw e-mailadres echter nog bevestigen via MyPension. Zodra uw e-mailadres is bevestigd, wordt u steeds per e-mail verwittigd wanneer u een document in MyPension ontvangt.
Wij hebben in dit antwoord uitzonderlijk uw e-mailadres gebruikt om u op de hoogte te brengen.
Indien u uw briefwisseling toch per post wenst te ontvangen, volstaat het ons dit te melden.''
Gezien het voor mij onmogelijk is om in te loggen op Mypension (e-ID heb ik niet) heb ik gevraagd (einde juli) om mij per post te antwoorden.
Tot op heden nog niets ontvangen.
Voor wat betreft een bijdragebetaling in het land waar ik nu verblijf (Panama) is dit niet mogelijk als zelfstandige, wel bij een prive-verzekeringsmaatschappij.
Gezien ik wegens gezondheidsredenen wens terug te keren naar Belgie, zie ik een bijdrage aan een lokale maatschappij niet zo praktisch.
Komt er geen shriftelijk antwoord van de RVP, dan schrijf ik einde dit jaar nog wel eens een aangetekend schrijven. Mijn 11 jaar bijdragen aan de RVP geven mij recht op 300 EURO, indien mogelijk had ik dit enigzins verbeterd.
mvg