onderzoeker

zario
Topic Starter

onderzoeker

#1 , 09 okt 2014 02:33

beste ,

na lange nachten op te zoeken en niets gevonden te hebben zal ik hier mijn vraag moeten stellen ,,
ik begin met mij kort voor te stellen,
ik ben dus van west vlaanderen geboren te menen en na getrouwd te zijn en een zoontje te hebben
zijn we verhuist naar waregem,
ik heb nogal een moeilijke jeugd gehad , een probleem kind zou ik het niet noemen maar toch zat ik er niet ver vanaf ,,
ik liet mij altijd meeslepen en deed dan ook de domste dingen ,, van mijn 18 tot mijn 20 waren dan ook mijn slechtste jaren ,
ik was dan mijn "grote liefde" kwijt en dan begon het, job niet meer beoefenen geen geld meer hebben
inbraak met verzachte omstandigheden , mededader gewone inbraak , onopzettelijke slagen en verwondingen ,,,
de laatste feiten zijn van 2009,
ik heb dan ook al mijn straffen gedaan en aan iederéén mijn oprechte spijt met schade vergoeding gaan betogen , ,
nu 5 jaar later zijn wij een gewoon gezin zoals iederéén ,, beiden werk, 2 prachtige zoontjes een huis enz....
ik was even geleden aan het kijken op het net en daar zag ik een vacature passeren voor particulier onderzoeker, ik ben al sins klein af gefasineerd door dit soort job , nu heb ik mij ingeschreven in het nti voor deze opleiding en begin volgende week komen de boeken binnen en kan ik gelijk beginnen studeren,,
mijn doel is om prive detective te worden , maar met mijn strafblad zal dat moeilijk worden altans dat denk ik toch ,,,
is er een manier om alles te wissen zodanig ik mijn droomjob met de jaren kan uitoefenen ?
ik heb gehoord dat ik naar iemand een brief moet schrijven.
wat moet ik dan in die brief zetten en naar wie gaat deze brief ? als dit me dan lukt om mijn strafblad te cleanen kan ik dan met een mooie lei beginnen en iedere job terug beoefenen ? groetjes hopelijk krijg ik wat raad want nu vind ik er niets van terug en betaal ik msk 1800€ voor een diploma die ik toch niet kan uitoefenen.
mvg dank je,,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zario
Topic Starter

#2 , 09 okt 2014 02:56

ik heb snel nog eens mijn strafblad onder de scanner gelegd zodanig jullie dit ook eens kunnen zien ,
groetjes

Afbeelding

Afbeelding

JPV

#3 , 09 okt 2014 07:31

Art. 3. <W 1996-12-30/37, art. 3, 003; Inwerkingtreding : 14-02-1997> § 1. Indien de aanvrager een vestigingsplaats in België heeft, wordt de vergunning slechts verleend indien hij voldoet aan de volgende voorwaarden :
1° niet veroordeeld zijn, zelfs niet met uitstel, tot een gevangenisstraf van ten minste zes maanden wegens enig misdrijf, of tot een lagere correctionele straf wegens huisvredebreuk, schending van het briefgeheim, opzettelijk toebrengen van slagen of verwondingen, diefstal, afpersing, misbruik van vertrouwen, oplichting, valsheid in geschrifte, aanranding van de eerbaarheid, verkrachting, inbreuk op de wapenwetgeving en de wetgeving op de verdovende middelen, misdrijven bepaald bij artikel 379 tot 386ter van het Strafwetboek, omkoping van ambtenaren, gebruikmaking van valse namen, heling, uitgifte van ongedekte cheques, meineed, valsmunterij, overtreding van de artikelen 259bis en 314bis van het Strafwetboek, overtreding van artikel 111 van de wet van 21 maart 1991 houdende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven, overtreding van de wet van 8 december 1992 betreffende de bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens, overtredingen van artikel 227 van het Strafwetboek.

U kan (ongeveer) 3 jaar na de betaling van de boete + schade eerherstel aanvragen, zodat u toch in aanmerking komt voor de job als privé-detective. Echter, een moraliteitsonderzoek kan toch met die diefstal rekening houden en alsnog je de erkenning om het beroep uit te oefenen weigeren.

Ik zou je sowieso de opleiding via het NTI ten stelligste afraden. Zoals ik zie gaat het over een Nederlandse opleiding, die weliswaar erkend is in België, maar waarvoor je nog een extra opleiding moet volgen om t ekunnen beginnen. Bovendien is de kans héél klein dat je als werknemer in dienst geraakt (als dat je bedoeling was) én zijn de cursussen van NTI niet echt gekend als deftige opleidingen.

Reclame

zario
Topic Starter

#4 , 09 okt 2014 11:38

bedankt voor de reactie dus emoet ik al beginnen met eerherstel,,
welke opleiding moet ik dan nog doen ?
heb ik nog niets van terug gevonden ,
bedankt voor het snele antw mvg

JPV

#5 , 09 okt 2014 11:56

check dit eens (verre vna dat ik je die opleiding zou aanraden, laat dat duidelijk zijn!!!!!):
http://anti-crime-academy.com/operation ... elgie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 okt 2014 12:41

Vraag eens aan je kwartierinspecteur hoe je eerherstel aanvraagt WANT als je het te vroeg aanvraagt en procedure doorzet moet je terug drie jaar wachten.
En et is zo wie zo de kwartierinpecteur die het grootste gedeelte van het onderzoek moet doen.
Zorg dat ALLE kosten en schadevergoedingen betaald zijn EN er niets meer bijkomt ... nu ja een parkeerovertreding niet te na gesproken.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138442.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dat NTI een ERKENDE instelling ????

zario
Topic Starter

#7 , 09 okt 2014 18:23

Vraag eens aan je kwartierinspecteur hoe je eerherstel aanvraagt WANT als je het te vroeg aanvraagt en procedure doorzet moet je terug drie jaar wachten.
En et is zo wie zo de kwartierinpecteur die het grootste gedeelte van het onderzoek moet doen.
Zorg dat ALLE kosten en schadevergoedingen betaald zijn EN er niets meer bijkomt ... nu ja een parkeerovertreding niet te na gesproken.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138442.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dat NTI een ERKENDE instelling ????
blijkbaar ben ik dan toch te snel geweest en 1800 door de ruiten gelapt.
alles is betaald en ook mijn oprechte spijt betoond aan alle mensen ,,
het nti geeft je de leerstof (boeken enz ) dan moet ik mijn examen afleggen bij SVPB,,
wat moet ik dan in die brief zetten ik zou niet weten hoe eraan te beginnen , ,

JPV

#8 , 09 okt 2014 19:11

check eens of je nog in aanmerking komt voor bedenktijd. Wanneer zijn die boeken geleverd bij jou?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 okt 2014 19:20

Een Nederlandse firma die een Belgisch diploma gaat afleveren ... denkt het niet
Deze organisatie kan het wel
http://www.syntra-mvl.be/opleiding/3140" onclick="window.open(this.href);return false; en voor de helft van de prijs.

Ik wil niets zeggen ben is ooit door zo'n andere dus geen erkende gevraagd om informatie te geven ... liet zo iets zien ( zoals op TV) en begon dan vragen te stellen.
Spelleke was rap gedaan 8_)

zario
Topic Starter

#10 , 09 okt 2014 19:51

ik zal eens nakijken of ik bedenk tijd heb ,, mijn vrouw verteld mij juist dat het nog niet betaald is dat ze nog geen afschrift geeft gekregen ,
zal eens moeten bekijken ,,

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”