Klacht na beëindigd huurcontract

Snezhana
Topic Starter

Klacht na beëindigd huurcontract

#1 , 11 okt 2014 14:26

Hallo,

Ik ga eerst onze situatie schetsen. Onze huurcontract is afgelopen op 30 september 2014 na opzegbrief van onze kant. Wij zijn ook op tijd verhuisd, alle meters zijn opgenomen en papier voor de waarborg was ook al door ons ondertekend, maar nog niet door eigenaars aangezien ze met een makelaar werken en dus niet persoonlijk aanwezig waren. Op 6 oktober versturen zij een aangetekende brief naar ons met volgende inhoud.

Geachte,

Wij sturen u deze brief op vraag en in opdracht van de huiseigenaars Dhr en Mevr. /.....

Er is, na een klacht door de nabuur huurster en door de eigenaars van ..... , dat de gemene muur ter hoogte van de schouw van de nabuur erg vochtig stond, vastgesteld dat dit vocht allicht afkomstig kan zijn van de hydrofoorgroep die zich aan onze de andere kant van de gemene muur bevindt en die bleek te lekken.

Mogen wij u verzoeken om uw verzekering alvast hiervan te verwittigen. Uw verantwoordelijkheid hierin kan ingeroepen worden aangezien het vochtprobleem blijkbaar in de loop van september 2014 zou kunnen ontstaan zijn.
Uw verzekering heeft dan mede inzicht en oordelings mogelijkheid in dit schadegeval.
Mocht uw verzekering niet door u inzake geroepen worden dan moet persoonlijk hierover verder worden aangesproken.

Dit schrijven wordt u gestuurd zonder enige nadelige erkenning door en onder voorbehoud van alle rechten van de eigenaars van .....

Het brief is geschreven op 06 oktober 2014 wanneer wij al geen huurders meer waren van dit eigendom. Onze brandverzekering is ook al ondertussen opgezegd aangezien wij niet meer huren.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende. Mogen zij nog zoiets van ons eisen? Er is een plaatsbeschrijving geweest en in die plaatsbeschrijving stond er niet van deze vochtige muur.

Bedankt voor iedere reactie

Groetjes
Yana

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 11 okt 2014 14:49

Als de plaatsbeschrijving getekend is zal verhuurder zijn eigen verzekering moeten aanspreken. Komt de datum van de brief en poststempel overeen.
Waar stond die hydrofoorgroep en voor wat was die dienstig. Zou in elk geval u verzekering hiervan op de hoogte brengen, zij maken dan wel uit wie verantwoordelijk is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Snezhana
Topic Starter

#3 , 11 okt 2014 14:54

Hydrofoorgroep stond in de garage tegen gemeenschappelijke muur met de buren. Die diende voor regenwater. Ik heb het probleem van lekkende water wel een aantal keer telefonisch en persoonlijk meegedeeld aan de makelaar wanneer er gezocht werd voor nieuwe huurders. Er is iemand langs geweest om na te kijken begin september, maar er was niets opgelost.

Maar hydrofoorgroep is dat niet een verantwoordelijkheid van de verhuurder om dat te repareren?

Wat zou ik nu eigenlijk moeten doen?

Bedankt ;-)

Reclame

Snezhana
Topic Starter

#4 , 11 okt 2014 14:55

Aangetekende brief hebben wij op 7 oktober ontvangen

sloeberken

#5 , 11 okt 2014 15:03

Dat is het steeds wederkerig probleem, gebreken melden met telefoon is niet te bewijzen. Altijd met AS doen, hebt u een bewijs dat er iemand naar de pomp heeft komen zien.
Reparatie hydrofoorgroep is voor verhuurder onderhoud is voor de huurder, jij hebt een meldingsplicht.

Snezhana
Topic Starter

#6 , 11 okt 2014 15:07

Ik heb natuurlijk geen bewijs, maar deze hydrofoorgroep is 1 jaar geleden vervangen geweest door verhuurder. Wat bedoelt u met onderhoud?

sloeberken

#7 , 11 okt 2014 19:12

Ik heb natuurlijk geen bewijs, maar deze hydrofoorgroep is 1 jaar geleden vervangen geweest door verhuurder. Wat bedoelt u met onderhoud?
Dan zal het toch voor de verhuurder zijn, mede door u plaatsbeschrijving die getekend is door verhuurder.

Snezhana
Topic Starter

#8 , 12 okt 2014 08:56

Bedankt voor de antwoorden ;-)

KJ86

#9 , 12 okt 2014 23:20

De huurder kan wel aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgschade omdat die nalatig is geweest in het melden van het lek.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 okt 2014 23:25

Huurder heeft doorgegeven dat er een lek was en ik vermoed verhuurder heeft een firma? gestuurd om te controleren.
Wat moet huurder nog meer doen...... ?
Een emmertje onder plaatsen?
Geen water meer gebruiken???

KJ86

#11 , 13 okt 2014 08:04

Huurder heeft doorgegeven dat er een lek was en ik vermoed verhuurder heeft een firma? gestuurd om te controleren.
Wat moet huurder nog meer doen...... ?
Een emmertje onder plaatsen?
Geen water meer gebruiken???
Melden met een AS of email!
Nu is er geen bewijs en dus geen melding in de ogen van verzekeringsmaatschappijen. Zelfde verhaal voor justitie, geen bewijs = niet gemeld.
Huurder kan proberen of dat de firma een verklaring wil afleggen.

Terug naar “Huren”