opmaken plaatsbeschrijving en fotos.....

ikkedirk
Topic Starter

opmaken plaatsbeschrijving en fotos.....

#1 , 14 okt 2014 13:57

Even een korte uteenzetting : Ik ben verhuurder van een woning (gelijksvloers,eerste verdiep,bewoonbare zolder).Deze zijn net verhuurd en er is overeengekomen met huurder dat ik zelf het huurcontract (reeds in orde en getekend) alsook de plaatsbeschrijving opmaak.
Plaatsbeschrijving omvat 18 blz. Zover oké. Maar ik heb algemenen en zeer gedetailleerde fotos getrokken (192 fotos in totaal).
Nu mijn vraag ? Mag men in de plaatsbeschrijving geen fotos tonen maar wel verwijzen ernaar(192 fotos x 3 exemplaren zou teveel papieren werk zijn).
Ik ben wel van plan om in de PB te zetten bijvoorbeeld : "er zijn 192 fotos getrokken en op een stick gezet en naar mijzelf verzonden, als bewijslast om eventuele latere geschillen te kunnen bewijzen "of iets dergelijks. Of hoe formuleer ik dit het best.?
Moest het later ooit (ik hoop van niet) voor de rechtbank komen wegens schade aan de woning is deze manier wettelijk en aanvaardbaar voor de rechter of niet.
Moet ik die fotos op stick laten bekijken door de huurder? of is het vermelden van 192 fotos in de PB genoeg?
mvg
dirk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GB2702

#2 , 14 okt 2014 14:26

Je kan altijd bij de plaatsbeschrijving als bijlage een cd-rom voegen met al de foto's op en dan in de plaatsbeschrijving bij elke kamer zetten zie bijgevoegde cd-rom. om het dan makkelijk te maken kan U met submappen werken en deze benoemen naar de plaats waar de foto's betrekking op hebben (vb. Map 1 Inkom, Map 2 woonkamer, map 3 slaapkamer 1,...)

dan kan de huurder ook altijd deze foto's rustig bekijken en dit is geldig bij eventuele geschillen.

ikkedirk
Topic Starter

#3 , 14 okt 2014 15:44

Dank U voor de raad, moet deze cdrom dan ook bij de PB om deze te laten registreren?
mvg
dirk

Reclame

WP002

#4 , 15 okt 2014 17:54

Ja. Nog beter is een kopie van de CD-Rom aangetekend aan uzelf versturen en niet openmaken (tenzij laten doen door een rechter mocht er ooit betwisting zijn). Voor de prijs van 1 aangeketende zending en 1 leeg CD'tje kan u niet sukkelen!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 okt 2014 18:57

Huurder krijgt plaatsbeschjrijving+ de CD ... kan cd samen met u bekijken en kan dus zelfs OP de CD met onuitwisbare inkt tekenen. + tekenen voor ontvangst van plaatsbeschrijving op papier en voor CD die door hem is getekend (voor 'ne varietur' ofte voor 'onveranderlijk' ) is met naam en datum.
Dus huurder(s) tekenen zowel de papieren plaatsbeschrijving (elk blad) als de CD en dat op de cd getekend staat ook vermeld op de papieren plaatsbeschrijving.
Partijen die niet zelf de tekst eigenhandig hebben geschreven tekenen met de clausule 'Gelezen en goedgekeurd te Aalst op 1/1/2014 en dan hun handtekening.'
plaatsbeschrijving nummeren en benoemen 1/18 2/18 enz en opelke blz plaatsbeschrijving huis straatnr ... eenvoudig te maken via een tekstdocument.
Tevens wat WP002 heeft geschreven doen.

sloeberken

#6 , 15 okt 2014 20:14

CD met onuitwisbare inkt tekenen
Dan is hij na 1 jaar onleesbaar.
Op cdrom is zeker geen goed idee, die hebben een normale levensduur van 5 jaar.

Zoals TS zelf zegt op usb stick is de betere oplossing maar ook niet onfeilbaar. Wat ik enorm overdreven vindt is dat er zoveel foto's zijn.
Het feilbaarste en onaanvechtbaar is op papier, de rest is prutswerk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus

#7 , 15 okt 2014 20:50

Bestaan speciale stiften van St...er die niet onleesbaar worden.

sloeberken

#8 , 15 okt 2014 22:24

Bestaan speciale stiften van St...er die niet onleesbaar worden.
Heb heel veel ervaring met cdroms en dvd, vele mensen denken dat de onderkant voornaam is nee de eigelijke laag is de bovenkant, word daar op geschreven dan beschadigd deze na x aantal tijd die bovenlaag en word onleesbaar.

http://tweakers.net/nieuws/28386/conclu ... sbaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus

#9 , 15 okt 2014 23:37

PC Active mij wel bekent en het desbetreffende artikel ook.
Zoonlief (informaticus) gebruikt die al jaren die stiften en die heb ik nog niet horen klagen..

Maar wat bruikbaarheid CD betreft .... daar volg ik wel veel brol op de markt... maar ook bij die USB sticks hoor daar hebben ze enkele jaren geleden ook een artikel of zo aan gewijd.

sloeberken

#10 , 16 okt 2014 12:21

Dan is er nog het feit, u stuurt cd of usbstick met AS naar u zelf, mag niet geopend worden. Maar na x aantal jaren betwisting cd komt bij vrederechter, wat blijkt beschadigd door de verzending en u staat daar met u 192 foto's. Een plaatsbeschrijving maak je op zoals het hoort, anders stelt u een expert aan.

Franciscus

#11 , 16 okt 2014 18:32

Die maken ook foto's

sloeberken

#12 , 16 okt 2014 19:16

Die maken ook foto's
Zeker max 15

Franciscus

#13 , 16 okt 2014 22:44

Laatste plaatsbeschrijving die ik heb meegedaan (bij familie) met expert die heeft minstens 5 tot 8 foto's per kamer genomen en dan van elk defect punt ( kapot stopcontact - klink die niet werkt ...-zekeringkasten elektriciteit - losse leuning - niet sluitend gordijn enz enz
Zal eens vragen hoeveel foto's er in totaal zijn genomen als ze op einde maand de plaatsbeschrijving hebben.
PS waren allemaal nog zaken die de verhuurder in orde moet brengen. ....

sloeberken

#14 , 16 okt 2014 23:43

Laatste plaatsbeschrijving die ik heb meegedaan (bij familie) met expert die heeft minstens 5 tot 8 foto's per kamer genomen en dan van elk defect punt ( kapot stopcontact - klink die niet werkt ...-zekeringkasten elektriciteit - losse leuning - niet sluitend gordijn enz enz
Zal eens vragen hoeveel foto's er in totaal zijn genomen als ze op einde maand de plaatsbeschrijving hebben.
PS waren allemaal nog zaken die de verhuurder in orde moet brengen. ....
Als wonen vlaanderen daar komt keuren is het onbewoonbaar. Zie verplichte bijlage huurcontract.

Terug naar “Huren”