Waarop baseert de wijkagent zich om zoiets te beweren?
Het contract loopt sinds 1/8/14, dat is 2,5 maand. Eind januari is nog 3,5 maand!
Kan de wijkagent bevestigen of huurster stappen heeft ondernomen om zich op het adres in te schrijven? In sommige gemeentes kunnen dergelijke (eenvoudige) procedures soms abnormaal lang duren. Als de wijkagent de bewoning heeft bevestigd, dan heeft hij die minstens al gecheckt. Dan zou men toch durven aan te nemen dat huurster zich al heeft aangemeld voor inschrijving op het adres? Waarom zou de wijkagent het anders zijn gaan controleren en het weten?
er is 1 vergissing in het spel, qua data! 't is dus sinds 1/8/13, 14,5 maanden. kijk, een beetje schaamrood op mijn wangen:
De wijkagent is op mijn verzoek langsgegaan, omdat er al problemen waren waardoor ik een verzoekschrift wou indienen maar geen bewijs van woonst kon verkrijgen. hij heeft naar aanleiding van zijn vaststelling gevraagd of hij haar ambtshalve moest inschrijven, wat ik bevestigd heb. gezien de betalingen dan plots min of meer vlot verliepen (in sommige gevallen is een betaling rond de 20ste een vlotte betaling, helaas) heb ik de zaak gelaten voor wat het was.
in mei is er een verzoeningsprocedure opgestart, deze kan zonder bewijs van woonst doorgaan, en er werd dan ook geen verdere aandacht aan geschonken door mij, er op rekenende dat de inschrijving wel zou gebeurd zijn.
het proces verbaal van minnelijke schikking werd door alle partijen ondertekend, met de expliciete voorwaarde dat de huur uiterlijk de 15de op mijn rekening moet staan (en niet cash zoals de gewoonte was) en de duidelijke boodschap van de rechter dat het niet naleven van de voorwaarden zou leiden tot een procedure met ontbinding en uitzetting als gevolg, zelfs als de achterstand maar 1 maand zou bedragen.
die voorwaarde is 1 maal nageleefd, en ik had geen zin om nog langer achter mijn geld te lopen, en bijgevolg wou ik de procedure opstarten.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.