Ex heeft geen geld voor schoolrekeningen en onderhoudsgeld !

bmwtje
Topic Starter

Ex heeft geen geld voor schoolrekeningen en onderhoudsgeld !

#1 , 16 okt 2014 09:41

Hallo,

Mijn ex heeft geen geld om de schoolrekeningen van mijn zoon te betalen?en mijn dochter word 12 jaar dan word het onderhoudsgeld verhoogd met 25 euro en dit kan hij ook niet betalen.Maar hij wil wel de kinderen zien .en heeft geen vast adres.en heeft geen woonst om kinderen te leggen slapen.(tieners)
Mijn dochter heeft hem nog nooit gezien.en mijn zoon heeft 2 jaar geleden het contact verbroken wegens een te grote verandering van gezinssituatie's.
Help wat kan ik tegen hem doen.of wat is het gemakkelijkst voor mij .want hij dreigt met een rechtbank en ik wil zelfs geen geld aan een advocaat uitgeven,omdat het een verloren zaak is denk ik.Momenteel komen de schoolrekeningen bij helften toe één mama en één papa de onze zijn betaald de zijne niet.en hij wil ze niet betalen .en hij kan ze blijkbaar niet betalen.de dochter haar schoolrekeningen komen volledig bij mij toe.omdat hij ze nooit gezien heeft en dat ik mij daar beterr bij voel de verantwoordelijkheid bij mij te leggen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 16 okt 2014 10:37

1) Uw ex aangetekend in gebreke stellen voor de kosten waartoe hij moet bijdragen, maar niet bijdraagt. Voeg kopies van facturen toe, zodat over het bedrag geen twijfel kan bestaan.
1b) In dezelfde aangetekende brief uw ex in gebreke stellen voor het niet betalen van het correcte alimentatie bedrag. Verwijzen naar het vonnis of EOT waarin vermeld staat dat vanaf xx/xx/xxxx de alimentatie voor <naam kind> verhoogd werd met €25.

2) Natuurlijk wil hij zijn kinderen zien. Verblijfsregeling en alimentatie staan los van elkaar. U moet uw kinderen stimuleren om naar hun vader te gaan. Het is strafbaar dat niet te doen. Wat de kinderen zelf willen en/of vinden, telt niet mee? Immers, als ze plots zeggen niet meer naar school te willen, gaat u hen dat toch ook niet toestaan? Indien u meent dat vader niet in staat is om voro de kinderen te zorgen, vraagt u een herziening van de verblijfsregeling aan owv die redenene en vraagt u een sociaal onderzoek aan.

Weet btw ook dat een school neit verplicht kan worden om de schoolrekeningen te splitsen en dat die meestal naar één ouder gestuurd worden. Het is aan jullie om die betaling te regelen, niet aan de school. Als de vader dus zijn deel niet betaalt, mag en zal de school dat deel bij u komen halen. U hebt er dus alle baat bij zo snel mogelijk de puntjes op de i te zetten en uw ex in gebreke te stellen.

bmwtje
Topic Starter

#3 , 16 okt 2014 11:03

voor die herziening van verblijfsregeling ,heeft u daar een advocaat voor nodig of kan dit zo geregeld worden?
Mijn zoon wilt niet gaan omdat hij daar geen deftig slaapplaats heeft (studio)was op de matras op de grond en in de ruimte werd gerookt gekookt tv gekeken.
in de tijd kon hij zijn dochter zien als ze 2 was maar hij zat er mee op cafe,dan heb ik gezegt dat hij ze bij mij mocht bezoeken en hij nam pillen op mijn wc en had een fles korte drank bij.
politie is dan geweest en pv opgesteld.nu in augustus heeft hij me aangeklaagt bij de politie omdat hij zijn kinderen niet ziet.maar hij komt ze zelf niet afhalen aan het station.en hij praat er niet deftig over .*zucht*ik weet het echt niet meer hoor.

Reclame

duma

#4 , 16 okt 2014 12:29

voor die herziening van verblijfsregeling ,heeft u daar een advocaat voor nodig of kan dit zo geregeld worden?
Dat moet niet, maar ik raad het wel aan, zeker als tegenpartij een advocaat heeft die wél de juiste terminologie en truken van de foor kent.
Mijn zoon wilt niet gaan omdat hij daar geen deftig slaapplaats heeft (studio)was op de matras op de grond en in de ruimte werd gerookt gekookt tv gekeken.
Zoals al gezegd: Dat u zoon niet wilt gaan, maakt niet uit. Als u denkt dat er een gegronde reden is om de bezoeksregeling te wijzigen, moet u dat via de rechtbank doen en niet het recht in eigen handen nemen. Dat is strafbaar.
nu in augustus heeft hij me aangeklaagt bij de politie omdat hij zijn kinderen niet ziet
Uw ex kan klacht neerleggen als u zijn kind niet meegeeft; dat klopt. Echter: Hij kan dat niet drie dagen na datum en hij kan dat ook niet zonder dat hij zich heeft aangeboden.

Daarom => Wat staat er exact in het vonnis/EOT over de wisselmoment? U spreekt hier over 'het station'. Is dat de wisselplaats? Of wie vervoert de kinderen?

bmwtje
Topic Starter

#5 , 16 okt 2014 13:04

de wissel gebeurt normaal aan het station.maar hij zegt dat ik er nooit sta .maar dit is omgekeerd ook zo.hij komt met de trein want hij heeft geen auto.
nu heeft hij ook geen adres,alleen een domiciel om zijn centen nog te kunnen ontvangen.
ben ik dan verplicht om zijn kinderen mee te geven?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 okt 2014 13:22

Ter aanvulling van Duma
n die AS specifiek vermelden bijlage 1 factuur van zaak X voorwerp Y en bedrag Z bijlage 2 factuur zaak X& voorwerp Y2 en bedrag Z2 enz.
Ook een gewone brief sturen en naar elkaar verwijzen.

Wat staat in het vonnis over halen en brengen? Indien hij moet halen en jij komt niet dan kan u daarvan STEEDS melding maken aan de politie. 15 minuten na uur vermeld in vonnis gaat u naar politie. U belt als u aan het station staat - neem desnoods een selfie met de krant en het stationsuurwerk en belt na die 15' naar de politie - daarna gaat u naar de politie om de melding te doen. Zo bouwt u een dossier op
Indien in het vonnis staat aan station dan dient u naar het station te gaan en kinderen mee te geven.
Als u weet in welk café hij zit met de kinderen zeker na 22 uur kan u vragen dat politie dat gaat controleren en eventueel al naargelang de leeftijd kinderen direct actie ondernemen.
U verwittigd de politie van zijn woonplaats om nazicht te doen op zijn domicilieadres -- indien hij niet wordt aangetroffen door de kwartierinspecteur wordt hij Ambtelijk Afgevoerd bij Collegiaal Besluit.

Ga eens praten met de sociale dienst van de jeugddienst van de lokale politie ... neem het vonnis mee en alles wat u al hebt. Ook de PVnr indien die van een andere politiezone zijn.

Voor de rest zie Duma.

duma

#7 , 16 okt 2014 13:43

De wissel is aan het station om een bepaald uur.

U bent daar dus om dat uur en wacht een kwartier. Als uw ex er niet is, gaat u naar de politie en maakt u melding van het feit dat hij zich niet heeft aangeboden. Doe dat een paar keer en u heeft extra munitie om de verblijfsregeling te laten aanpassen.
Staat u er zelf niet, hebt u natuurlijk geen recht van spreken.

Waar is die domicilie dan nu? Waar woont hij?

bmwtje
Topic Starter

#8 , 16 okt 2014 16:18

die domicilie is bij zijn vriendin,maar hij mag daar niet definitief wonen want zij zit in collectieve schuldregeling
de uren zijn de vrijdag afhalen hier bij ons aan het station Lokeren en dan pakt hij ze normaal mee naar gent.en dan mogen ze blijven tot de zondag 17U en moet hij ze terug aan het station van lokeren brengen.maar dit gebeurd helemaal niet hij komt niet naar hier .

Franciscus

#9 , 16 okt 2014 18:25

Dus morgenavond aangifte bij politie.
Wie woont er op zijn domicilieadres dat is het adres waar hij INGESCHREVEN is dus dat adres staat in het rijksregister op in de gegevens van zijn identiteitskaart.

duma

#10 , 17 okt 2014 08:24

Wat u zegt kan niet kloppen: Zijn domicilie (officiële verblijfplaats) is bij zijn vriendin, maar hij mag daar niet wonen, want ...
Waar WOONT hij? (slaapt hij/verblijft hij/...)
Waar is zijn DOMICILIE? (op zijn identiteitskaart)

Wat Fransiscus zegt: Morgenavond gaat u naar het station in Lokeren, wacht u een kwartier, gaat u daarna naar de politie om melding (geen klacht!) te maken dat uw ex niet geweest is. U vraagt ook het meldingsnummer. (zeker doen, want dat is het bewijs dat uw melding effectief is genoteerd). Laat u niet afwimpelen als een agent moeilijk zou doen. Het is zijn job. Indien troubles, vraag naar zijn overste.

bmwtje
Topic Starter

#11 , 17 okt 2014 11:09

op zijn paspoort staat een oud adres,het adres bij zijn vriendin geeft hij door voor zijn centen te kunnen ontvangen.maar hij heeft zelf geen woonst ofzo.maar slaapt wel bij die vriendin.maar niet ingeschreven voor de wijkagent

Franciscus

#12 , 17 okt 2014 11:16

Paspoort is iets wat een diplomaat heeft
U bedoeld een identiteitskaart. Dus is er nog domiciliefraude.
Dus wie woont dan op het adres waar hij ingeschreven staat.A
Dus niet het adres van die vriendin.B
En waar gaat hij met de kinderen dan naartoe naar A of naar B

sleper

#13 , 17 okt 2014 12:57

Paspoort is iets wat een diplomaat heeft
U bedoeld een identiteitskaart. Dus is er nog domiciliefraude.
Dus wie woont dan op het adres waar hij ingeschreven staat.A
Dus niet het adres van die vriendin.B
En waar gaat hij met de kinderen dan naartoe naar A of naar B
kan de persoon een "referentieadres " hebben bij zijn vriendin om
zodoende post en dergelijke te ontvangen ?

eylis

#14 , 17 okt 2014 13:04

wat ik al vermoedde: de man heeft dus géén wettelijke verblijfadres; domicilie. Het lijkt me dat je wettelijk een grond hebt om te verdedigen dat je minderjarige kinderen niet kan laten overnachten bij een persoon die geen wettelijke verblijfplaats heeft. Ik zou bij de aangiftes bij de politie ook steds aangeven dat er géén gekende wettelijke domicilie is en dat je bijgevolg niet eens zeker wéét waar de kinderen verblijven als ze bij hun vader zijn. Gezien ook nog de feiten van pillen/drankgebruik, cadébezoek ed. is je voorstel dat hij de kinderen overdag kan bezoeken (zonder te overnachten) een zeer goed voorstel.

Terug naar “Echtscheiding”