Zoals wat? Niet dringende werken uitvoeren aan het pand zonder toelating huurder? Huurwaarborg niet op een geblokkeerde rekening plaatsen? Incorrecte PB opmaken? Verbieden om huisdieren te hebben, tegen het contract en rechtspraak in? Valse beschuldigingen?hetgeen je beschrijft is grotendeels toegelaten.
KJ86 sorry maar u uitleg heeft geen enkele juridisch grond. Of dat verhuurder tevreden is of niet staat nergens in de wet dat dit voor iets een rede kan zijn.Schadevergoeding kan je wel vergeten, hetgeen je beschrijft is grotendeels toegelaten. Ik denk wel dat je misschien een een kosteloze ontbinding van de huurovereenkomst kunt onderhandelen.
De verhuurder geeft duidelijk aan dat hij niet tevreden is met u als huurder en jij als huurder bent niet tevreden met de verhuurder. Een overeenkomst voor kosteloos de woning te verlaten moet dus wel mogelijk zijn.
Dat is de meest belachelijke redenering die u al geplaatst heeft (en u heeft er al een paar). Zullen we maar meteen stellen dat mijn voortuin een deel is van de openbare weg, want iedereen kan hem toch bereiken zonder door mijn huis te gaan? En zullen we mijn achtertuin er ook maar bij pakken, want ook hier kan je langs mijn huis gaan ipv erdoor?Je zou het terras ook kunnen bekijken als een onderdeel van de algemene delen. De aannemer moest niet door het privatieve gedeelte om aan het terras te geraken (iedereen kan het terras bereiken via de brandtrap).
Ja, maar ook na afspraken met de verhuurder. En enkel als de huurder onredelijk is, kan de verhuurder via de vrederechter de uitvoering afdwingen (en dan nog enkel op straffe van dwangsom, huurder kan dan nog steeds de toegang weigeren als hij deze wil betalen). Verhuurder (of aannemer) kan nooit op eigen houtje beslissen wanneer de werken uitgevoerd gaan worden.Dit is al eens ter sprake gekomen en we waren toen tot de conclusie gekomen dat de huurder dringende herstellingen moet gedogen.
Ik meen toch dat dit bij het appartement hoort, brandladder of niet.Daarna stond de verhuurder ook ineens op mijn dakterras
Dit is ook een bewijs dat verhuurder zijn laars lapt aan de wetgeving.Dan wil de verhuurder de huurwaarborg niet in orde maken hij weigert contact op te nemen met mijn lokale bank om zijn handtekening te plaatsen zodat de huurwaarborg geblokkeerd kan worden.
Teveel naar Amerikaanse films gekeken zeker. Dit soort externe brandtrap komt bijna niet voor in ons land. Meestal zijn het inpandige brandtrappen, of brandladders tegen de achtergevel.@ turaki
. In stedelijke omgevingen kom je vaak brandtrappen tegen met platforms, die worden dan gebruikt als terras door de bewoners maar zijn eigenlijk onderdeel van de algemene delen. .
Jawel hoor, komt veel voor. Terrassen in staalconstructie met ladder aan de terrassen bevestigd. Je zou nogal een muts zijn als je de ladder apart tegen de gevel hangt, als je kan opstappen aan het terras.Teveel naar Amerikaanse films gekeken zeker. Dit soort externe brandtrap komt bijna niet voor in ons land. Meestal zijn het inpandige brandtrappen, of brandladders tegen de achtergevel.@ turaki
. In stedelijke omgevingen kom je vaak brandtrappen tegen met platforms, die worden dan gebruikt als terras door de bewoners maar zijn eigenlijk onderdeel van de algemene delen. .
Ik neem aan dat TS wel het verschil ziet tussen een dakterras en een brandtrap.@ turaki
Op wat slaat dat nu weeral. Jij kan vanachter u computer zien hoe de situatie daar in elkaar zit. Laat TS eerst maar eens antwoorden op mijn vraag. In stedelijke omgevingen kom je vaak brandtrappen tegen met platforms, die worden dan gebruikt als terras door de bewoners maar zijn eigenlijk onderdeel van de algemene delen. De brandtrap maakt sowieso onderdeel uit van de algemene delen. Het is dus de verantwoordelijkheid van de verhuurder om deze te inspecteren en te onderhouden. Net zoals dat de brandtrap mag gebruikt worden om het dak te bereiken, dat wordt ook veel gedaan op die manier, dan moet je geen luik maken.