Hallo, ik ben vrij nieuw hier maar ga voor de eerste keer een vraag stellen.
Even kort samenvatten: sinds 7 maanden feitelijk gescheiden, nu word de stap gezet naar echtscheiding. We zijn over alles eens.
Ik betaal alimentatie voor de kinderen en enkele buitengewone kosten. de kinderen staan bij haar ingeschreven.
Maar het is co-ouderschap en de kinderen doen een week-week.
Het wedde verschil was te groot om alles fiftyfifty te doen en daarom ben ik akkoord gegaan om alimentatie voor de kinderen te betalen.
Maar recent heb ik vernomen dat ze iemand anders heeft, ok dat pikt wel een beetje maar ja, niemand is gemaakt om alleen te blijven.
Die gast verdiend meer dan ik, ok ja goed voor haar en de kinderen dan.
Ze zal waarschijnlijk wachten om officieel te gaan samenwonen totdat de scheiding rond is.
Nu is mijn vraag: Kan ik eventueel later die overeengekomen alimentatie regeling aanvechten, zodat de kosten gewoon fiftyfifty worden?
Als het gezamenlijk inkomen van de ex met hare nieuwe vriend veel groter is dan van mij alleen, vind ik niet dat ik moet betalen voor hune friet met biefstuk.
Ik wil het beste voor mijn kinderen maar als zij meer geld te besteden hebben vind ik niet dat ik hun luxe moet financieren.
Maar ik wil wel mijn verantwoordelijkheid nemen t.o.v. de kinderen, en de kosten mooi delen.
Zij zal wel zeggen dat hare nieuwe vriend niet moet opdraaien voor de kosten, akkoord maar ik moet niet betalen voor de kleren en eten die ze daar krijgen.
Schoolkosten, muziekschool, eventuele hobby's, medische kosten, jeugdbeweging... dat wel.
Heeft iemand een antwoord erop? en eventuele slaag kansen voor de familierechtbank?
Alvast bedankt