gemengde loopbaan

johan V
Topic Starter

gemengde loopbaan

#1 , 20 okt 2014 18:18

beste matthieu,hierbij een vraag die tot op heden blijkbaar niemand kan beantwoorden.Ik ben 57 ben beginnen werken op 01/07/1972 als bediende tot op heden(was wel 5jaar zelfstandig)heb nu in feite een loopbaan van meer dan 42 jaar,kan ik met deze loopbaan in aanmerking komen onder lange loopbanen of hoe word dit berekent .Ik dank u alvast voor uw advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 20 okt 2014 19:53

Geachte,

U voldoet aan de voorwaarden om vanaf 60 jaar rechten te openen op een rustpensioen. Het stelsel werknemer wordt als werknemer berekend en het stelsel zelfstandige wordt als zelfstandige berekend. U kan onder geen enkel beding voor 60 jaar rechten openen op een rustpensioen. U kan altijd een raming vragen bij de dienst ramingen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

johan V
Topic Starter

#3 , 23 okt 2014 20:54

Mathieu,dank voor uw antwoord:ik heb nog een bijkomende vraag.is het mogelijk om deze rechten te laten vastklikken,en zou ik bij ontslag rechten kunnen verkrijgen op het stelsel SWT,of brugpensioen.ben nu nog verkoopster met vast kontrakt.dank voor uw advies .Sonja

Reclame

Terug naar “Pensioenen”