De antwoorden op wat u kan en moet doen starten bij het besef dat ze bij u woont, wat alle juridische consequenties naar derden toe betreft. Een ander zinnig antwoord kan en zal u dus echt niet krijgen.Ik lig me alleen op te jagen en krijg geen antwoord op miijn vraag, nl. wat kan kan ik doen om problemen te vermijiden n.a.v. een huisbezoek van het OCMW.
Naar het vredegerecht gaan ofwel haar buitenzetten met het risico om je een heleboel erger/kosten op je hoofd te halen. Is dat dan hier niet verschillende malen gezegd?Al was het maar een manier om er tegen in te gaan.
Dat is wat ik moet weten...
Ok, ze woont niet bij jullie. Ze logeert er gewoon een half jaar. U kunt haar gewoon op straat zetten wanneer u dat wil, desnoods met geweld, het is immers uw woning. Als er een deurwaarder komt, verklaart u dat ze daar gewoon logeert. De deurwaarder zal dit zonder probleem aanvaarden, wie is hij immers om aan u te twijfelen.Als het allemaal zo eenvoudig was had ik mijn inziens al lang een deurwaarder aan mijn deur gehad.
Er moet iets zijn dat dat tegenhoud, dat iets is het antwoord op mijn vraag.
Al de rest mag dan goedbedoeld en correct zijn, maar is hier niet van toepassing.
En nogmaals: ze woont niet bij ons.
Ok, ze woont niet bij jullie. Ze logeert er gewoon een half jaar.
U kunt haar gewoon op straat zetten wanneer u dat wil, desnoods met geweld, het is immers uw woning.
Dit is waar het over gaat. Ze heeft schulden. Ik wil gewoon tegenhouden dat we aan dit punt komen...Als er een deurwaarder komt, verklaart u dat ze daar gewoon logeert. De deurwaarder zal dit zonder probleem aanvaarden, wie is hij immers om aan u te twijfelen.
Het enige dat u kan doen, is - zoals reeds verschillende malen opgeworpen - die persoon zo snel mogelijk uit uw woning krijgen: vrijwillig of gedwongen via de vrederechter.Als het allemaal zo eenvoudig was had ik mijn inziens al lang een deurwaarder aan mijn deur gehad.
Er moet iets zijn dat dat tegenhoud, dat iets is het antwoord op mijn vraag.
Al de rest mag dan goedbedoeld en correct zijn, maar is hier niet van toepassing.
En nogmaals: ze woont niet bij ons.
Hoe gaat men dit proberen te bewijzen?Zoals men hierboven tracht aan te tonen, zal de persoon in kwestie worden geacht haar hoofdverblijfplaats bij u te hebben, ongeacht de kwalificatie die u er aan wil geven.
In sé kan ik haar vragen om te vertrtekken, dan verwacht ik dat ze daar wel gehoor aan zal geven. Mits veel gezaag & geklaag, maar das iets anders...Buurtonderzoek: verklaringen van buurtbewoners, gecombineerd met het feit dat ze nergens anders blijkt te wonen.
Het OCMW kan mogelijk bevestigen dat ze geruime tijd bij u verblijft
Sommige familieleden zijn op de hoogte, deze kunnen ondervraagd worden
Neen, ze geeft het adres ook nergens op als contactadres... Is 1 van de zaken waar wij op stonden.Komt er post toe op haar naam?
nee, je moet ook kunnen bewijzen dat jij de goederen betaald hebt. Opnieuw om te vermijden dat mensen samenwonen, en de ene vermogend is en de andere zich express onvermogend maakt om deurwaarders te vermijden. Nu, de goederen waarvan je een factuur kan voorleggen die dateren van toen ze nog elders woont, zal wss wel aanvaard worden zonder betalingsbewijs.Maar zijn facturen op mijn naam voldoende om die dingen te vrijwaren van beslag?
als ze niet bij jou woont (geef aan het begrip wonen gerust je eigen interpretatie, wij én de wet gebruiken een andere), kan je ook niet ingeschreven worden. Het is niet omdat ze 2 weken geleden bij jou woonde, dat ze nog ingeschreven kan worden, tenzij natuurlijk de vaststellingen van toen dateren.Ik vraag me gewoon af wat er dan nog kan gebeuren. Want als ze bij ons plots moet vertrekken is de kans groot dat ze nog steeds "dakloos" is. Kan ze dan nog steeds bij ons worden ingeschreven bij gebrek aan alternatief?
hoofdverblijfplaats (domicilie) = de plaats waar de vriendin gewoonlijk leeft.Voor de laatste maal: irrelevantKrachtens artikel 3 van de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters is de hoofdverblijfplaats “de plaats waar de leden van een huishouding die uit verscheidende personen is samengesteld gewoonlijk leven, ongeacht of die personen al dan niet door verwantschap verbonden zijn, of de plaats waar een alleenstaande gewoonlijk leeft”.
Artikel 16, § 1 van het koninklijk besluit voorziet dat “de bepaling van de hoofdverblijfplaats is gebaseerd op een feitelijke situatie,