OK. Dat is al iets geruststellender.nee, je moet ook kunnen bewijzen dat jij de goederen betaald hebt. Opnieuw om te vermijden dat mensen samenwonen, en de ene vermogend is en de andere zich express onvermogend maakt om deurwaarders te vermijden. Nu, de goederen waarvan je een factuur kan voorleggen die dateren van toen ze nog elders woont, zal wss wel aanvaard worden zonder betalingsbewijs.
Ik heb geen andere definitie van wat inwonen is..als ze niet bij jou woont (geef aan het begrip wonen gerust je eigen interpretatie, wij én de wet gebruiken een andere), kan je ook niet ingeschreven worden. Het is niet omdat ze 2 weken geleden bij jou woonde, dat ze nog ingeschreven kan worden, tenzij natuurlijk de vaststellingen van toen dateren.
Zoals ik al dacht eigenlijk...Ongeacht wat er op de facturen staat, zal de deurwaarder er van uit gaan dat alles wat aangetroffen wordt, kan dienen om de schulden te betalen.
Er is echter een lijst met zaken die niet vatbaar zijn voor beslag: http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/f ... deren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De facturen kunnen wel nuttig zijn om in een latere fase verzet aan te tekenen tegen het beslag.
Ik verwijs bv. naar volgende rechtspraak:
* Beslagr. Hasselt nr. 00/599/A, 21 oktober 2003, Limb.Rechtsl. 2004, afl. 2, 117.
Schuldeisers mogen krachtens art. 2279 B.W. ervan uitgaan dat de roerende lichamelijke zaken die in het bezit zijn van hun debiteur, hem ook effectief toebehoren.
Het komt de ware eigenaar toe dit eigendomsvermoeden te ontkrachten en zijn aanspraken met alle middelen van recht te bewijzen.
* Bergen (18e k.) nr. 1999/RG/837, 12 maart 2003, TBBR 2008, afl. 4, 216, noot MARR, C.
In deze zaak poogt de eiseres, op dat ogenblik aanstaande echtgenote van de beslagen schuldenaar, het bewijs te leveren dat bepaalde in beslag genomen goederen haar persoonlijke eigendom zijn aan de hand van het huwelijkscontract en een proces-verbaal van vaststelling van de gerechtsdeurwaarder. Het is aan de beslagrechter om op onaantastbare wijze de bewijswaarde van het door de revindicerende partij voorgelegde stuk te beoordelen.
dan moet het wel over enkel een referentieadres gaan en geen verblijfplaats zijn.wanneer men geen bestaansmiddelen heeft of onvoldoende, dan kan men een referentieadres nemen bij u, zodoende dat de deurwaarder dan bij u niet kan komen aankloppen voor die persoon zijn schulden. ze kunnen dan bij u niets in beslag nemen. men dient dan wel te bewijzen op de dienst bevolking dat men onvoldoende bestaansmiddelen heeft
Ik heb toch al enkele dossiers behandeld waar de krakers probleemloos hun officiële domicilie konden plaatsen, en dit ondanks dat de wijkagent op de hoogte was gebracht door de eigenaar...Een kraker die in een kraakpand verblijft kan daar ook niet worden uitgezet gezien het zijn WONING is - hij is daar en kan daar niet worden ingeschreven maar toch is het zijn woning..
Mijn ervaring in mijn vorige link leert anders. Op een aangetekend verzoek naar de gemeente om niemand meer in te schrijven op het betreffende adres zonder onze expliciete toestemming kregen wij het volgende antwoord.U kan tegen uw wijkagent zeggen dat deze persoon niet mag ingeschreven worden op uw adres