opzeg tijdens contract bepaalde duur

vraagteken1
Topic Starter

opzeg tijdens contract bepaalde duur

#1 , 22 okt 2014 17:53

wat een ramp!

ik heb een huis gekocht en compromis getekend.

In alle goede wil een aangetekend schrijven verstuurd naar mijn huisbaas met de vermelding dat ik jammer genoeg contract moet opzeggen en dat ik aangezien ik nog maar in mijn 2de jaar zit een peridoe van drie maand zal uitdoen en een schadevergoeding van 2 maand huur.

Nu blijkt dat ik dat niet mag en dat ik vast zit tot de periode van 3 jaar is verlopen en ik hem zo lang huur ben verschuldigd.

Dat zou voor mij een financiële ramp zijn ! Ik kom dit niet te boven als ik en mijn aflossing en mijn huur samen moet betalen.

Kan ik iets doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 okt 2014 18:16

Vriendelijk een minnelijke schikking voorstellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 okt 2014 18:43

Aan de verhuurder voorstellen dat u een nieuwe huurder zoekt.

Reclame

Vandebos

#4 , 22 okt 2014 20:51

Dat is met een contract van bepaalde duur het recht van de verhuurder. Indien er met deze in onderling overleg geen oplossing kan gevonden worden rest er enkel het vredegerecht, zonder garantie op succes trouwens.

KJ86

#5 , 22 okt 2014 22:32

Dat is natuurlijk het lelijke aan het vredegerecht. Als je als verhuurder een contract van korte duur vroegtijdig probeert te beëindigen, mag je het volledig uitbetalen van de vrederechter. Als een huurder dat probeert, wordt vaak een schadevergoeding toegepast zoals de wet ze voorziet voor een 9-jarig contract. Als de verhuurder niet wilt schikken, moet je geen schrik hebben om naar het vredegerecht te gaan.

Terug naar “Huren”