adreswijziging van het kind en mijn rechten

ingske1991
Topic Starter

adreswijziging van het kind en mijn rechten

#1 , 22 okt 2014 22:49

ik heb een zoontje samen met mijn ex partner
nu wil hij na 2 jaar dat het kind bij mij gewoond heeft
en hij zag zijn zoon elk weekend omdat hij door de week nooit tijd had en weekend ook zelde maar dan zag hij hem s avonds en door de dag bij zen moeder nu wil hij

het een en het ander veranderen

ik heb veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meegemaakt in mijn leven en spijtig genoeg niet veel positiefs buiten mijn kind
maar niks met het gerecht ofzo ben ik nooit in aanraking mee geweest enkel puur emotionele kwestie s

dus nu voorlopig let hij meer op onze zoon omdat ik veel therapie en opvolging enz enz moet hebben
dus leek het mij verstandig om men zoontje voorlopig met toestemming van hem bij hem te brengen en ik zie hem namiddag nog elke dag

nu wil hij het adress veranderen van onze zoon naar hem
omdat hij voorlopig meer bij hem is dan bij mij

nu is mijn vraag als ik na 2 jaar dus het adress verander van onze zoon naar hem als hoofdverblijfplaats ben ik dan elke inspraak over men zoon kwijt

kwa regeling enz omdat er niks op papier staat bij de rechtbank ofzo enkel wat ze zelf op papier hebben gezet

ik ben me bewust dat ik fiscaal dan hem niet meer ten laste heb enz enz en kindergeld ook niet meer aan mij toegekent word

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 okt 2014 22:52

Is er een vonnis?

duma

#3 , 23 okt 2014 08:44

Fransiscus:
kwa regeling enz omdat er niks op papier staat bij de rechtbank ofzo enkel wat ze zelf op papier hebben gezet

Waar het kind gedomicilieerd staat heeft geen enkel invloed op de rechten en plichten die u als ouder heeft, of de inspraak die u hebt.

U hebt namelijk steeds co-ouderschap, wat niet meer en niet minder betekent als het gezamenlijk gezag. Dat wil zeggen dat beide ouders steeds samen moeten beslissen over de belangrijke dingen in het leven van hun kind: opvoeding, onderwijs, religie, hobby's, verblijf, medische zaken, ... indien de ouders het er niet over eens geraken, is de familierechter bevoegd om die beslissing in jullie plaats te nemen.

NB: Het kindergeld: dat is niet noodzakelijk zo dat u het niet meer krijgt, maar in een situatie waar het kind meer bij de ene ouder verblijft, is het wel logsich dat de ouder die meer zorg op zich neemt, ook het kindergeld krijgt en het kan gebruiken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”