#1 , 21 okt 2014 21:33
Ik heb zopas iets soortgelijks meegemaakt. Op 9 oktober 2014 ontdek ik dat er daags voordien op 2 minuten tijd 150€ is afgehaald via bancontact kbc ( waar ik nooit kom). Bank gebeld: blijkbaar is dit met de originele kaart gebeurd en de code was van de 1ste keer juist . KBC had geen camerabeelden. PV laten opstellen bij de politie, kaart onmiddellijk laten blokkeren en formulier van betwisting voor ATOS ( kaartbeheerder) ingevuld, alsook onderzoek door eigen bank ( CRELAN). Kaart was altijd in mijn bezit, nooit uitgeleend, heb er de dag van de feiten zelf 's namiddags en 's avonds mee gewinkeld. Diefstal is gebeurd tijdens mijn werkuren. Crelan laat op 21 oktober reeds weten niet verantwoordelijk te zijn. Dossier wordt ( nu pas!) aan kaartbeheerder ATOS overgemaakt. Crelan durft te beweren dat de kaart gebruikt is door iemand uit de onmiddellijke omgeving, wat niet mogelijk is. Echtgenoot was nog aan het werk, zoon zat op school tijdens de uren van de feiten. Ik had er zelf nog mee gewinkeld, dus duidelijk dat kaart in MIJN bezit was. Code nooit ergens opgeschreven, kaart zelfs nooit bewaard in portemonnee. Crelan beweert dat kaart niet kan geskimd zijn, kan volgens hen niet in België. Politie heeft daar eens goed mee gelachen. Juridische dienst van testaankoop op de hoogte ( nog afwachten). Op site van politie Aarschot staat dat men via bluetooth de gegevens van uw kaart, die u invoert in de betaalterminal, kan doorsturen naar een draagbare pc in de buurt. Indien testaankoop het niet voor mekaar krijgt, stap ik naar de media, mensen moeten zich bewust zijn dat het gebruik van bancontact niet veilig is. De geblokkeerde kaart is dit jaar aangevraagd geweest. Vreemd genoeg had ik mijn 1ste aangevraagde kaart na 2 weken nog niet ontvangen. Bank vraagt nogmaals nieuwe kaart aan, die ik binnen de week ontvang. Wat blijkt: 2 dagen later ontvang ik de eerst aangevraagde kaart. Deze kaart is dus in totaal 3 weken onderweg geweest. Waar is deze dan blijven " hangen"?? Direct 1 kaart laten blokkeren en code veranderd. Vraagje: hebt u ondertussen een schadevergoeding gekregen? Ik hou u verder op de hoogte. MVG