Hallo,
Mijn vader heeft sinds lang een braak liggend stuk bouwgrond. Het stuk grond is niet bereikbaar via de openbare weg (enkel via een super smal weggetje) en buiten dat we het stuk grond proper moeten houden, hebben we er dus niet veel aan.
Mijn vader staat nu op het punt om het stuk grond voor 1 euro te verkopen aan de gemeente, tenzij ik het stuk grond van hem wil overnemen.
Een gratis stuk grond klinkt leuk, maar de kosten liggen op +/-200 euro per jaar om het proper te houden (anders krijgen we een boete van de gemeente). Als ik niks aan dat stuk grond heb, wil ik het dus liever ook niet overnemen (zeker aangezien er ook nog beschrijf bijkomt).
Weten jullie of hier iets aan te doen valt? Moet elk stuk grond normaal gezien niet bereikbaar zijn?
Is het toegelaten om op dit stuk te bouwen, ook al is er maar een doorgang van 1 meter (ook al is dat praktisch bijna niet haalbaar aangezien de bouwvakkers hun machines daar nooit gaan krijgen)?
We hebben uiteraard al geprobeerd om een stuk grond over te kopen dat ons zou toelaten om er te geraken, maar het oude vrouwtje is bang van verandering en wil geen meter afgeven (en ze wil ook geen extra grote tuin)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Fabian