bezoekrecht dochter 16 maand

SarahMarie86
Topic Starter

bezoekrecht dochter 16 maand

#1 , 27 okt 2014 12:54

Hallo, ik zit op de moment in een scheiding en we hebben dochter van 16 maand. Nu is mijn vraag, zij moet om de 14 dagen van za tot zo bij mijn ex gaan en in juli en augustus 2 weken, maar hij heeft geen kamer voor haar. Hij is inwonend bij zijn ouders en deze hebben maar 2 slaapkamers...mag dit of niet, nu is dat misschien nog niet zo erg maar eenmaal ze ouder gaat worden heb ik dit toch niet graag, ik neem haar ook nooit op de kamer, zij heeft haar eigen plaats, haar eigen kamer bij mij.

Alvast bedankt voor de info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 27 okt 2014 13:29

Bezoekrecht bestaat niet. Hij is haar vader en zij gaat dus niet op bezoek. De correcte term is omgansgrecht.

En ja, dat mag. Als uw kind ouder wordt en de situatie niet verbeterd, kan u eventueel een sociaal onderzoek aanvragen. Dat kan u nu natuurlijk ook, maar aangezien jullie nu in een schieidng zitten en vader dus snel elders onderdak heeft moeten zoeken, zal dat door de rechter vermoedelijk aanzien worden als een drogreden om het kind bij de vader weg te houden.

Heeft u de vader hier zelf al op aangesproken?
Wat zijn zijn huisvestigingsplannen?

SarahMarie86
Topic Starter

#3 , 27 okt 2014 13:31

ja ok omgangsrecht hier word dat nog altijd anders gezegd van vroeger,
ik moest ook snel ergens onderdak zoeken, ik ben vertrokken bij hem, hij kon gerust in het appartement blijven. Heb hem er al over aangesproken ja maar geen reactie. Ik woon in bij mijn moeder maar dochter heeft haar eigen kamer hier, hij zal de eerste jaren niet verhuizen dat weet ik zo al gezien zijn financiële toestand

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 okt 2014 13:40

Bezoekrecht ...u hebt co-ouderschap dat wil zeggen dat BEIDE ouders dezelfde rechten en plichten hebben. En beiden beslissen over de kinderen GEZAMENLIJK.
Er kan enkel een verschil zijn qua verblijfsouderschap.

Ik denk niet dat de rechtbank DAT als een probleem zal beschouwen.
Onze kleindochter heeft als ze bij ons was steeds op onze slaapkamer geslapen.

Geef uw ex de tijd om terug op zijn plooi te komen en zelf een woonplaats te zoeken.

Toch raar dat eens dat ouders uiteen zijn dat plots een probleem wordt. Ik heb dat nooit goed begrepen.
Concentreer u op het geluk van uw dochter en op de band die ze met u en uw ex kan/moet kunnen opbouwen.

U spreek dat hij in het appartement had mogen blijven ...maar langs de andere kant geeft u aan dat hij daar de financiële draagkracht niet voor heeft.. Hoe verwacht u dan dat hij daar dan zou kunnen blijven???

U zal wel uw best moeten doen voor uw dochter en ook voor de relatie van uw dochter met uw ex - ongeacht uw mening over uw ex.
Uiteraard geldt deze regel ook voor uw ex - dochter gebruiken als inzet tussen u en uw ex zijn NOT DONE en worden ook bij de familierechtbank niet geapprecieerd.

Terug naar “Echtscheiding”