Beste forumleden,
Mijn vriendin en ik zijn onlangs gaan samenwonen. Begin september liepen onze huurcontracten ten einde en aan mijn kant liep alles volgens plan. Alleen wacht zij nu al bijna twee maanden op de terugvordering van haar waarborg. Hiervoor zijn een aantal redenen waarover ik zodra meer uitleg geef. Alleen is ons geduld en tolerantie voor deze wantoestand echt verstreken en zijn we op zoek naar meer dwingende middelen om eindelijk haar geld terug te krijgen.
Het appartement van mijn vriendin is eigendom van een bekende buitenlandse voetballer. Deze heeft het beheer van zijn huurzaken gedelegeerd aan het bedrijf X. Een van hun agenten heeft samen met mijn vriendin het contract voor huurwaarborg bij een bank ondertekend. Omwille van klachten en wanbeheer werd deze huuragent ontslagen bij zijn bedrijf. Sindsdien heeft de eigenaar van het gebouw ( de voetballer ) een nieuw bedrijf gecontracteerd ( bedrijf Y ) om zijn appartementen te beheren. Het contract van mijn vriendin kwam dus onder het gezag van een nieuw huuragent. Deze nieuwe agent heeft aan mijn vriendin verteld dat haar dossier nog niet in zijn bezit was en door de vorige agent doorgevorderd moest worden. Dit heeft een tijd lang geduurd maar uiteindelijk waren de documenten terecht.
Deze nieuwe agent stuurde een scan met de huurwaarborgcontracten die ondertekend moesten worden. Mijn vriendin heeft deze ondertekend en er werd beloofd dat ze binnen de tien werkdagen haar geld zou krijgen. Dit gebeurde niet. Op eigen houtje heeft ze dan de bank moeten contacteren om te vragen wat er gaande was en daaruit bleek dat ze het geld niet konden vrijmaken omdat de handtekeningen niet overeenkwamen ( omwille van verschillende dossierbeheerders ). Haar nieuwe beheerder vond het niet eens de moeite om haar dit mee te delen. Volgens de bank moest haar dossierbeheerder een mandaat sturen naar de bank. Ondertussen zijn we al eind oktober en wacht ze al twee manden(!) op de terugvordering van haar huurwaarborg. Deze nieuwe beheerder in kwestie is moeilijk te bereiken, steeds bezet aan de telefoon. Wij sturen mails, laten berichten achter maar geen antwoord. Mijn vriendin vermoed dat hij nu zelfs met vakantie is.
Dit hele verhaal heb ik pas een week geleden vernomen en ik word er eerlijk gezegd zeer kwaad van. Ik denk dat mijn vriendin nu echt haar best gedaan heeft om geduld en goede wil te tonen maar genoeg is genoeg. Is er hier sprake van nalatigheid ? Op welke manier kunnen wij de beheerder of zijn bedrijf dwingen om EINDELIJK de nodige stappen te ondernemen ? We zijn hun laksheid grondig beu en dit raakt ons financieel aangezien we afhankelijk waren van dat geld ...
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.