Als je al alimentatie zou moeten/willen betalen, mag je die aan je meerderjarige zoon geven. Hij mag ook zijn kinderbijslag zelf ontvangen. Voor afrekening kosten ed. regelt hij dan alles zelf met zijn vader. Nu als ik het EOt snap, denk ik dat het er van uit ging dat je toen 19jarige zoon binnen de 5 jaar zijn studies zou afronden. Wat kan kloppen: na het humaniora nog 4 jaar master. Dat er in het EOT niet verder is uitgewijd over wat er moet gebeuren als de studies niet afgerond waren, is nu vervelend, want je hebt geen richtlijn hoe je dat nu moet interpreteren. Is de zoon met vrucht door zijn studiejaren gerold of hier en daar blijven hangen, opniew proberen en van dat meer? Tja: je mag verwachten dat een student zijn best doet of oordeelkundig kiest voor een studie die hij minstens aankan. Als dat niet het gaval is, zou ik de verantwoordelijkheid bij de student leggen. Elk jaar dat hij nu studeert, betaalt hij zef. Telkens hij slaagt, krijgt hij de studiekosten van dat jaar terugbetaald. Is een systeem dat erg goed werkt bij minder gemotiveerde studenten