Plaatbeschrijving nog niet gekregen (na een maand)

amadeus
Topic Starter

Plaatbeschrijving nog niet gekregen (na een maand)

#1 , 29 okt 2014 10:18

Wij zijn 1 oktober ingetrokken in ons nieuw huurhuis.
Op dat moment werd door de expert van het immokantoor de echte schade opgeschreven op een apart blaadje en getekend door mij en verhuurder.

Echter moeten wij nog altijd de uitgeschreven plaatsbeschrijving ontvangen (waar ook de normale staat van het goed instaat+ foto's, dus niet enkel de schade zoals op het blaadje).

We zijn nu al bijna een maand verder, is er een maximumperiode waarin deze beschrijving moet gegeven worden?
Ik heb wel nog niet betaald voor de plaatsbeschrijving

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 29 okt 2014 10:33

Normaal moet de plaatsbeschrijving ten laatste na de eerste maand opgemaakt zijn. Als de beschrijving omstandig genoeg is op het blaadje papier, is in principe daar al aan voldaan.

sloeberken

#3 , 29 okt 2014 10:54

Je hebt er toch een copy van, zo niet het immokantoor in gebreke stellen met AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 okt 2014 11:22

Als er een exemplaar is dat getekend is is alles OK ...dat de verhuurder plaatsbeschrijving niet registreert 'kan' in uw voordeel zijn.

amadeus
Topic Starter

#5 , 29 okt 2014 15:41

Ik heb er natuurlijk een kopie van :)

Er zijn nog een paar kleine aspecten die ik had doorgemaild en waarop hij terugmailde dat hij dit in de plaatsbeschrijving ging voegen
Dit zou dus het enigste zijn dat in mijn nadeel speelt als de plaatbeschrijving er niet doorkomt (heb het wel op mail maar is niet genoeg dacht ik)

Daarom zou ik het immokantoor dus best nog even contacteren dat dit ten laatste 1 maand na intrek moet gemaakt zijn?
Maar is gemaakt hier dan werkelijk ook gekregen en getekend?
(er is een verschil tussen de plaatsbeschrijving doen na 1 maand en deze getypt te ontvangen)

Turaki

#6 , 29 okt 2014 15:46

Er zijn nog een paar kleine aspecten die ik had doorgemaild en waarop hij terugmailde dat hij dit in de plaatsbeschrijving ging voegen
Dit zou dus het enigste zijn dat in mijn nadeel speelt als de plaatbeschrijving er niet doorkomt (heb het wel op mail maar is niet genoeg dacht ik)
Normaal is dit wel voldoende, zeker daar hij heeft geantwoord en zich met uw vaststellingen akkoord heeft verklaard.

Terug naar “Huren”