Hallo,
ik heb een aangetekend schrijven gestuurd naar de eigenaar met het verzoek mijn huurcontract 3 jaar voortijdig te beeindigen. Dit met als reden dat ik binnenkort mijn huur bijna of niet meer zal kunnen betalen, gezien ik maar geen werk vind hier als Nederlandstalige in Wallonie alhoewel ik probeer. En daardoor ook eraan denk om terug te keren naar vlaanderen omdat ik daar zo werk kan krijgen. Ik ben ook bereid de boete van 3 maand te betalen zoals omschreven in mijn contract waar staat mits aanvaarding van de eigenaar.
Ik probeer dus onnodige twisten of problemen te voorkomen , had ook niet gedacht dat ik zo ver zou moeten komen tot terug te keren naar Vlaanderen waar uiteraard familie mij kan helpen. Bovendien zit ik nog met 2 jongensdie hier school lopen en binnen 2 jaar, als ik vb zou om die redens uitgezet zou worden, bijna niet meer kunnen terug keren omwille van de taal .
Ben ik nu gedoemd bij weigering te blijven wonen in een huis die inmiddels boven mijn levensstandaard is geworden? Moet ik mij dan daardoor financieel ten gronde richten ? Ik ben nu al bijna door mijn spaarcenten heen.